OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som sporras av att förbättra arbetsprocesser och främjar ett gott samarbete? Är du dessutom noggrann, ansvarstagande och kan kommunicera på svenska och engelska kan detta vara tjänsten för dig! Läs vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en logistikplanerare till vår kund, ett av de ledande företagen inom anläggningsmaskiner. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Braås. Du kommer att vara ett välkomnat tillskott till en arbetsgrupp om 10 personer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som logistikplanerare har du övergripande ansvar för materialtillgängligheten till interna kunder, löpande utveckling av leverantörsbasen samt utveckling av de interna processerna. Det finns även ett ansvar att optimera lagernivåerna för att hålla nere kapitalbindning och lagerbehov. Ett urval av arbetsuppgifter:
Daglig bevakning av sortimentet
Daglig problemlösning
Parametersättning/lagerstyrning
Utveckling av leverantörer
Ständiga förbättringar i alla delar av processen
Aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistiks arbetsprocesser
Dina egenskaper
Detta är en självständig roll som ställer stora krav på initiativförmåga, uthållighet, framåtdrift och inte minst samarbetsförmåga. Vi söker dig som har en mycket god kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du kan hålla ordning och reda på många detaljer och samtidigt ha en helhetssyn. Förutom goda kunskaper i LEAN har du också drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning
Du behärskar engelska och svenska väl både i tal och i skrift
Du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system
Meriterande:
Erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 1 år, med god möjlighet till förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33950 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.