logistikplanerare till Bråas

logistikplanerare till Bråas

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetslivserfarenhet från rollen som logistiker, materialstyrare eller speditör? Eller har du ett stort intresse och kanske är i början av din yrkeskarriär inom logistik och vill ta nästa steg? Skulle du beskriva dig själv som självständig, strukturerad med god kommunikationsförmåga? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som logistikplanerare kommer du vara en del av en logistikavdelning och arbetar nära leverantörer. Dina huvudsaklig arbetsuppgifter kommer handla om att hantera logistiken och ha ett stort ansvar för att kartlägga kommande behov. Utöver detta kommer rollen även innehålla arbetsuppgifter som:


daglig bevakning av ditt sortiment, daglig problemlösning och utveckling av hemtagningsmetoder.
ledtidsreduktion och ständiga förbättringar i alla delar av processen.
att aktivt verka för ständig förbättring och utveckling av den egna, gruppens och logistik/arbetsprocesser.

Arbetsbelastningen kan periodvis variera med hög beläggning och korta leveransfönster till perioder med mer normal beläggning, vid dessa tider är det viktigt med en förmåga att jobba med lösningar på mer långsiktiga problemställningar och förbättringsarbete av den egna processen.

Arbetstider
Heltid, omgående behov och 6 månader fram. Mycket goda möjligheter till förlängning.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som logistikplanerare ser vi att du har;


avslutad gymnasieutbildning.
goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift. 
goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system samt ha goda kunskaper inom excel.

Vi ser det som starkt meriterande med högskola eller KY inom inköp/ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom logistik och/eller inköp. Ett plus om du har insikt i Lean-manufacturing och SAP.


Som person är du analytisk, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du kan hålla ordning och reda på många detaljer och samtidigt ha en helhetssyn. Du har drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling. Du har mycket god kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Då det är en självständig roll ställer den stora krav på initiativförmåga och god samarbetsförmåga.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Melinda Nilsson. Konsultchef. Melinda.nilsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023