OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med logistik och kundservice tillsammans med ett dedikerat team? Trivs du med varierande uppgifter i dynamisk miljö? Då kan det vara dig vi söker.
Detta är ett konsultuppdrag på 9 månader med start i november. Kontoret finns centralt i Stockholm.
Om jobbet
Som Logistiksamordnare kommer du att bli en del av ett team på tre personer som tillsammans övervakar och hanterar de logistiska flödena så som import och export, lagerhantering, in- och outbound samt leveranser etc.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Orderläggning i internt system, samt allokering, koordinering och hantering av externa kundsystem
- Hantera lagervolymer - göra inköpsestimeringar och lägga inköpsorder mot interna och externa leverantörer
- Samarbeta med och följa upp tredjepartsleverantör inom lager och logistik
- Mäta och presentera KPI:er inom logistik
- Rapportera volymer till nordiska myndigheter
- Hantera, kontrollera och godkänna inköpsfakturor
- Planera och administrera inventering inför årsbokslut
I rollen ingår att följa upp inköp mot försäljning och stämma av mot forecast för att prognostisera kommande månads försäljning. Orderläggningen kan ske online eller via telefon vilket innebär mycket kontakter med kunder. För att undvika för stora lagervolymer ingår att göra löpande inventeringar.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom logistik och ekonomi eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Du kan också ha lärt dig genom att arbeta inom området. Tidigare erfarenhet från en liknande tjänst i snabbrörlig miljö under minst 2 år är ett krav. Har du arbetat i Navision är det meriterande, men inget krav. Vi förutsätter att du är van användare av Excel samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kan du även andra nordiska språk är det ett plus.
För att du ska passa i rollen och på företaget ser vi gärna att du är social, utåtriktad och gillar att ta stort eget ansvar. Du har en passion för logistik och kundservice samt har en förmåga att förstå helheten liksom kundernas unika behov som du bemöter på ett professionellt sätt. Som person är du positiv, strukturerad och prestigelös med en förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du månar om teamet. Det är en fördel om du är nyfiken och har lätt för att lära då rollen är bred och uppgifterna varierar mycket.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-10-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88