OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Svensk Bygglogistik AB söker nu en logistiksamordnare till ett byggprojekt i Göteborg.
Arbetsuppgifter:
Som logistiksamordnare arbetar du tätt ihop med arbetsledare och övrig produktionspersonal ute på byggprojektet för att skapa så bra logistiska förutsättningar för byggproduktionen som bara är möjligt.
Logistiksamordnarens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar;
• Planera, genomföra och dokumentera veckovisa logistikmöten med byggprojektets olika aktörer.
• Analysera och hantera avvikelser knutet till logistikområdet, inkluderat pulsmöten.
• Planera och följa upp intransporterna av material inkluderat vad, när och hur de olika leveranserna av inbyggnadsmaterial ska skötas, vilka resurser som krävs samt vart materialet ska placeras för att underlätta och effektivisera hantverkarnas arbetsvardag.
• Ägare av APD-möten. Samordning och göra APD-förändringar i BlueBeam.
• Informera alla entreprenörer om projektets logistikrutiner samt inskrivning och registrering av nya på arbetsplatsen.
• Samordna extraarbeten för produktion såsom exempelvis grovstäd och efterflytt av material.
• Samordning med entreprenörer för resthantering.
• Samordning och etablering och bodar samt larm, övervakning och skalskydd.
• Samordna och administrera returer av hyrmaskiner.
I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer för att få bygglogistiken att fungera även i verkligheten.
För att lyckas i rollen:
Summerat från ovan beskrivning är det samordning, planering, administration, kommunikation samt uppföljningar som utgör större delen av din vardag. Givetvis bör du således känna att det är arbetsområden som du tycker är intressanta och där du förstår vikten av att få dessa att fungera för att bidra till produktionseffektiviseringar ute på byggprojektet.
Då det är en hel del personer som berörs och inkluderas i samordningen av logistikfrågorna så krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker, såväl i tal som i skrift. Du har en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av flödena. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har ett par års arbetslivserfarenhet kopplat till logistik/transport alternativt bygg och känner nu att du vill fokusera på frågor som anammar ett logistik-tänk i byggbranschen – bygglogistik på riktigt. Du har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden.
Vi finner det meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet från att ha verkat i en byggmiljö där du skapat dig en förståelse för hur ett produktionsflöde inom byggproduktion ser ut.
Vi erbjuder:
Svensk Bygglogistik AB erbjuder, utöver att få verka för ett innovativt företag som vill förändra byggbranschen, en provanställning som övergår i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får du möjlighet att växa tillsammans med oss.
Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 24 mars 2022.
Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg