Logistikspecialist för uppdrag i Umeå

Logistikspecialist för uppdrag i Umeå

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren logistiker eller inköpare som gillar att arbeta självständigt och är ute efter en ny spännande utmaning? Då kan detta vara rätt roll för dig.

Nu söker vi dig som vill arbeta som Logistikspecialist hos vår spännande och globala kund i Umeå. Tjänsten startar omgående och till att börja med fram till årsskiftet.

Uppdraget är på heltid (mellan 08.00-16.30 vardagar) och du kommer att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen!

Om tjänsten
Du kommer att vara en del av vår kunds logistikavdelning som har ansvar för bokning och uppföljning av transporter från kundens Europalager till interna och externa kunder runt om i världen. Leveransprecision, kostnadsmedvetenhet och kvalitet är de huvudsakliga målen.

Som Logistik Specialist får du möjlighet att vara en viktig del i en växande organisation som dagligen levererar produkter till läkemedelsbranschen och som förändrar livet hos människor. Du ingår i ett starkt lokalt team som stöttar varandra och är en del av en stor global organisation som kontinuerligt lär ut och delar med sig av kunskap.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att hantera en stor variation av uppgifter, både enskilt och och tillsammans med det bredare teamet. Ungefär 75% av arbetsuppgifterna är rutinmässiga och resterande tid är varierande grader av återkommande och nya problem, utmaningar och avvikelser.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara:
• Boka ut skeppningar till kunder.
• Manuellt följa upp pågående skeppningar för att säkra att dessa levereras som planerat.
• Föra en tät dialog med speditörerna för att så proaktivt som möjligt lösa problem.
• En stor del av arbetet är automatiserat, och fokus ligger till stor del på att hantera avvikelser utanför det normala.
• Boka transporter och dokumentation för de skeppningar som lagret packat under dagen.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning för att hantera logistik och inköp eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
• Några års arbetslivserfarenhet inom yrket då du förväntas kunna arbeta självständigt.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Tidigare systemvana.

Som person ser vi att du är mycket noggrann i ditt arbete och har ett öga för detaljer. Du har även en förmåga att se till helheten och vara flexibel. Vidare är du strukturerad och självgående och trivs med att jobba med flera uppgifter samtidigt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024