Logistiksupport

Logistiksupport

Arbetsbeskrivning

Vår starka tillväxt fortsätter och vi kommer nu att utöka vår kapacitet inom logistik och transport genom att rekrytera två medarbetare till vårt nya team med fokus på Logistiksupport.
Willab Garden
Willab Garden är ett familjeföretag med stark tillväxt och gedigna rötter. Vi bedriver sedan mer än 30 år försäljning av uterum, växthus och uteplats med tillbehör till villaägare. Försäljningen sker dels genom e-handel till hela Norden och dels genom utställningsbutiker/showrooms i Båstad, Bromma, Munkedal, Greve (Danmark) och Drammen (Norge). Huvudkontoret ligger i Båstad kommun. Hos oss arbetar ca 200 personer och vi omsätter omkring 700 miljoner.
Willab Garden är ett entreprenörsdrivet företag som drivs av att ständigt utveckla och förbättra. Det erbjuder en arbetsplats med utrymme för stort engagemang och möjlighet till delaktighet och utveckling för våra medarbetare. Dessutom med en långsiktighet och stabilitet som är få förunnat.
Nu har vi precis tagit ännu ett stort steg genom att bygga ett helt nytt showroom i Båstad som inte bara fördubblade butiksytan utan även fick sällskap av en restaurang samt en helt ny kontorsbyggnad. Vi ser mycket ljust på framtiden och vill därför förstärka vårt team med din kompetens och ambition.
För mer information, se www.willabgarden.se
Arbetsuppgifter
Logistik och transport har en stor betydelse för vår verksamhet, i synnerhet när det gäller att leva upp till våra kunders högt ställda förväntningar. Vi har nyligen förstärkt vår logistikavdelning med ett support-team som får en viktig roll i den totala försäljningsprocessen. För dig som trivs i en roll där det är full fart, mycket kommunikation och ibland utmanande problemlösning är detta en fantastisk möjlighet.
Teamet kommer tillsammans att arbeta med support för både kunder och kollegor i transportfrågor via mail och telefon. Ett dagligt inslag är kundkontakter som kan gälla allt från förfrågningar om leveransdatum, till ändringar av bokade leveranser, transportrelaterade reklamationer, returer och restorder. Man jobbar även med ett öga på inflödet av material till produktionen för att redan i ett tidigt skede få information om eventuell påverkan på planerade utleveranser och kunna agera på det.
Logistiksupporten har mycket kontakter och relationer med övriga avdelningar som t.ex. inköp, lager och produktion. Ett nära samarbete finns även med teamet med Transportbokare som står för planering och bokning av utleveranser.
Du kommer att arbeta i ett team med totalt 4 personer som har ett nära samarbete och stöttar varandra i det dagliga arbetet samt gemensamt bidrar till att utveckla företagets logistikflöde.
Ramen för arbetstider är måndag till fredag 07.00-18.00 och vi sätter inom det ett rullande schema som passar både ditt och teamets behov. Möjlighet till individuell anpassning finns alltså.
Din Profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en yrkesroll med daglig kundkontakt till exempel inom kundtjänst eller försäljning. Dessutom är det meriterande om du har arbetat i en roll med koppling till logistik och transport.
Du har god datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.
Som person är det viktigt att du är strukturerad, konstruktiv och har god samarbetsförmåga. Rollen har kopplingar till många avdelningar internt och om du är en lagspelare som trivs med att bygga och vårda relationer kommer du att känna dig som hemma. Eftersom vi är i en bransch med säsongspåverkan är det extra mycket att göra ibland och därför är det bra om du trivs med ett bitvis högt tempo.
Anställning
Du blir anställd direkt av Willab Garden. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. I din tjänst omfattas du av kollektivavtal med Unionen.
Ansökan
Lokal Bemanning och rekryteringskonsult Kristoffer Hall samordnar rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristoffer på telefon 0430-71020. Din ansökan registrerar du senast 2021-10-20 via www.lokalbemanning.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Willab Garden BÅSTAD
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 oktober 2021

Besöksadress

Tomtaholmsvägen, Östra Karup
None

Postadress

None
BÅSTAD, 26921

Liknande jobb


Claims Agent

Claims Agent

6 oktober 2024

Resekoordinator

Resekoordinator

5 oktober 2024

Kundtjänst och produktinläggare

4 oktober 2024