Logistiksupport – Örebro

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för service och vill ha en händelserik vardag? I denna roll kommer du att samarbeta med produktion, säljorganisationen och kundservice – du blir en viktig länk i vår affär!  

Här kan du utvecklas! 
Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. 

Om rollen 
Som Logistiksupport är du den första våra kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till vår filial med material eftersom du ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionspersonal kring inkommande och utgående material samt stötta sälj och övriga funktioner vid frågor som rör transporter. I din roll arbetar du även mycket administrativt i våra affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för vår affär är därför väldigt viktigt. 

Du kommer att delta på transportmöten för att vi ska kunna säkra och utveckla vårt samarbete med transportörer. Att delta och driva mindre projekt samt förbättringsarbeten gällande logistik förekommer också.  

Arbetstid är måndag till fredag 07:00-16:00. Du kommer att sitta på vår filial i Örebro. I ditt team är ni tre personer som arbetar med liknande uppgifter, men du är även en del av ett regionalt team som består av totalt 12 personer.  

Det börjar med dig. 
Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot våra kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad det gäller kunder och med kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad det gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. Hos oss är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. 

Kvalifikationer 


• Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning 
• Erfarenhet och vana vid att arbeta i digitala system samt lätt för att lära nya 
• Goda skriftliga och kommunikativa kunskaper i svenska och engelska 

Vi ser det som meriterande om du har:  


• B-körkort 
• Vana vid att arbeta inom logistik/transport 
• Utbildning inom logistik/transport 

Information om rekryteringsprocessen 
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. 

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill vara med och ta nästa steg på vår resa.  

Välkommen till en framtidsbransch!  

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Metall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2024
  • Ansök senast: 27 maj 2024

Besöksadress

Box 4088
None

Postadress

Fiskhamnsgatan 8B
Göteborg, 40040

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023