Logistiksupport till dynamiskt livsmedelsföretag; Haninge

Logistiksupport till dynamiskt livsmedelsföretag; Haninge

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Foodmark AB är en av Sveriges ledande livsmedelsproducenter med huvudkontor i Sundbyberg och egen tillverkning i Sverige. Foodmarks affärsidé är att utveckla och marknadsföra kylda, tillagade färskvaror med hög kvalitet under starka varumärken som Fjällbrynt, Rydbergs, Lohmanders, Delikatessfabriken samt Jensens såser.
Foodmark ingår i livsmedelskoncernen Agra AS som är ett expansivt norskt familjeföretag. Agra har funnits i över 130 år och har verksamheter i Norge, Danmark och Sverige. Koncernen omsätter knappt 5 miljarder SEK, varav Foodmark står för ca 1 miljard. Foodmark har ca 250 anställda beroende på säsong och inom företagets kultur strävar vi ständigt efter att kunna erbjuda vår personal möjligheter att utveckla sina färdigheter och göra framsteg inom företaget eller koncernen.

Vill du arbeta i ett innovativt och dynamiskt företag inom livsmedelsindustrin? Vi söker nu en ambitiös och detaljorienterad individ för att ansluta sig till vårt Logistikteam och tjänsten som Logistiksupport. Som en nyckelperson inom vår organisation kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa korrekt och effektiv hantering av order för att möta våra kunders behov och förväntningar.

Inom rollen som Logistiksupport arbetar du varierande med olika logistiska uppgifter så som:

Orderhantering.

Stämma av leveranser och koordinera leveransavvikelser.

Fakturering och kreditering i interna och externa system.

VCD hantering (Varucertifikat).

Tullhantering.


Rollen innefattar daglig kundkontakt och problemlösning där du koordinerar internt för att uppnå bästa möjliga servicegrad och minsta möjliga kassationskostnader. Arbetsuppgifter kan även innebära:

Transportbokningar inom Sverige och internationellt.

Registrering av priser och rabatter.

Felsöka och kommunicera internt och externt vid avvikelser.

Kundrelaterad registrering i SAP.


Vem söker vi?

Du är en driven och serviceinriktad individ som trivs i en fartfylld arbetsmiljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Du deltar aktivt i möten och lyfter förbättringsförslag, samt eskalerar problem när det krävs. Daglig kontakt med våra kunder är något du föredrar och du vill alltid ge bästa möjliga service trots utmanande omständigheter. Det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP, Dabas, och/eller FMCG.

Du har med fördel arbetat inom livsmedelsbranschen.

Flytande svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska är ett krav.

Vad kan vi erbjuda?

En spännande arbetsplats med ett högt tempo.

Ett härligt team med högt i tak och stort engagemang.

Ett självständigt arbete där du har möjlighet till att påverka.


Vi tror att vår positiva atmosfär kommer att ta fram det bästa i dig. Du kommer också till ett företag som har många möjligheter, är marknadsledande och har flertalet välkända varumärken.

Ansökan och kontakt

Om du vill ta möjligheten att gå med i vårt team skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi utför urval och intervjuer löpande.

Välkommen att kontakta Annie Batlouni, Logistikchef, 0761 91 44 04 för mer information om tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2024
  • Ansök senast: 6 juni 2024

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024