Logistiksupport till kund i Göteborg

Logistiksupport till kund i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en logistiksupport till vår kunds verksamhet i Göteborg. Tjänsten innebär ett ansvar över att ta emot och hantera frågor och avvikelse-rapportering från kunder, leverantörer, medarbetare och externa aktörer med hjälp av olika system. Tjänsten innefattar även en del dokumentation och uppdateraring av rutiner/processer för att optimera verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Support vid logistikrelaterade frågor
• Avvikelsehantering för gods in och ut
• Anmäla och driva transportreklamationer
• Följa upp och förmedla kvalitetsutvecklingen för gods in och ut löpande
• Kontrollera fakturor i händelse av avvikelse i förhållande till order

Uppdraget är på heltid med start omgående och varar till en början i 3 månader.

Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta med lager och/eller transportrelaterade frågor. För att lyckas väl i rollen krävs kompetens inom problemlösning, logistiska flöden, transport och spedition, ekonomi. Som person är du serviceminded, strukturerad och analytisk.

Krav:
• Gymnasieutbildning gärna kompletterad med akademisk utbildning
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Både i tal och skrift
• God kunskap om lagerdatasystem
• Datorvana
• Meriterande är erfarenhet från support av affärssystem Movex samt kundtjänstrelaterad erfarenhet

Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan
Uppdraget ska tillsättas omgående och vi behöver därmed din ansökan med CV och personligt brev omgående. Ansök via annonsen, vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Har du frågor eller vill veta mer kontakta cornelia.apelqvist@logent.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Lantz

Linnea Hodin
0707163942

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Logent Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 8 januari 2021

Besöksadress

HAMMARBY KAJ 14
None

Postadress

HAMMARBY KAJ 14
Stockholm, 12030

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024