Logistiksupport till Stena Recycling i Hallstahammar

Logistiksupport till Stena Recycling i Hallstahammar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en omväxlande roll, med varierande arbetsuppgifter i ett härligt och glatt gäng kollegor där samarbetet är i fokus. 


I den här rollen är du ansikte utåt och du möter dagligen kunder och chaufförer. Du vägleder Stena Recyclings kunder genom lyhördhet och kompetens. Du arbetar nära gårdspersonalen där du bl a tar emot allt material som kommer in på filialerna. Du har också en daglig dialog med transportörer och ett nära samarbete med övriga medarbetare på anläggningarna, men även med de andra medarbetarna på Stena Recyclings Kundserviceorganisation i regionen. Kommunikation och samarbete är en viktig del i ditt arbete och i rollen behöver man kunna förstå och se hela flödet i värdekedjan för att ni tillsammans ska uppnå bästa resultat.


Tjänsten är en konsultlösning där du är anställd hos Randstad men arbetar ute hos Stena Recycling. Som konsult hos Randstad har du samma fördelar hos oss som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten är på heltid, måndag-fredag 07:00-16:00. 

Ansvarsområden
Du arbetar med olika administrativa uppgifter och använder både dator och telefon i ditt arbete. Samarbeta med kollegor, åkerier och chaufförer sker dagligen. Du växlar mellan olika arbetsuppgifter och är behjälplig när du tar emot chaufförer och de arbetsuppgifter som dyker upp samtidigt som du arbetar löpande med dina övriga administrativa uppgifter. 
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
 Administrera vägning
Skapa och säkerställa underlag för ekonomiska dokument. 
Säkerställa fungerande leverans gentemot Stena Recyclings kunder. 
Hantera uppkomna avvikelser. 
Säkra korrekt prissättning mot transportörer och mottagare i affärssystem i enlighet med avtal. 
Registrera och förmedla utleveransuppdrag. 
Second linesupport, hantera ärenden från andra inom administrationen och stöd till sälj och produktion. 

På sikt för rätt person kan du även utvecklas inom logistiksupport med fler spännande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Självklart har du goda datakunskaper men dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen.


Du kan både vara i starten av din karriär eller ha arbetat några år, t ex administrativt inom transport/logistik eller med andra administrativa uppgifter. 


Vi söker dig som är driven, genuint intresserad och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och vill lära dig. Du förstår att samarbete är nyckeln till framgång och du är serviceminded både externt men även internt. Du är en problemlösare och du är inte rädd att hugga tag i saker och ta för dig. Viktigt i den här tjänsten är även att du är noggrann och kvalitetsmedveten. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
0-2 års erfarenhet. Din personligheten är avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen.

Ansökan
2022-03-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna-Li Eklund, annali.eklund@randstad.se och Ebba Jonasson, ebba.jonasson@randstad.se

Om företaget
Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag, där vi arbetar med och utvecklar cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vi hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Vår företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med våra kunder driva utvecklingen i branschen. Vill du vara med och skapa nya värden i ett bolag som gör skillnad – på riktigt?

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Speditör till Quintus i Västerås

Speditör till Quintus i Västerås

31 oktober 2024