OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Scania Logistics Centre Sweden, OL, är Scanias logistikcenterverksamhet i Sverige och har 600 anställda fördelat på tre logistikcenter i Södertälje och Oskarshamn. Organisationen är relativt ung och har växt mycket under senare år, tack vare Scanias ständigt ökande fokus på hållbar logistik.
OLS är Södertäljes största logistikcenter med ca 280 medarbetare som arbetar med att leverera material till Chassi- och Transmissionsmontering.
Vi är inne i en händelserik period och kommer fortsätta att vara det de kommande åren med nya produkter samt förändringar i nya och befintliga materialflöden och arbetssätt. För att möta dessa utmaningar vill vi fortsätta vara en stark logistikfunktion, och behöver rekrytera en ny Logistikutvecklare.
Vi erbjuder
Vi erbjuder fina förmåner och mycket goda utvecklingsmöjligheter.
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, flexibilitet kring arbete hemifrån, lunch till reducerat pris, vi har egen träningsanläggning och mycket mer.
Arbetsuppgifter
I ditt arbete med den lokala ledningsgruppen (Gruppchef produktion, Team Leader, Verkstadstekniker, Logistikutvecklare) kommer du arbeta med Scanias produktionssystem (SPS) och tillämpa det för att förbättra verksamhetens processer och hantera dagliga utmaningar.
Du kommer även arbeta med att leda projekt alternativt som projektresurs där du har stor hjälp av dina drivna logistikutvecklingskollegor. Det kan tex. handla om att dimensionera lagerkapacitet, hitta bästa sätt att flöda material till våra kunder och analysera hur vi långsiktigt kan optimera våra ytor och processer för att vara så effektiva som möjligt. Ett av våra strategiska mål är att digitalisera logistiken och dess processer och vi söker därför dig som vill vara med och utveckla detta.
Din profil
Vi tror att du är civil- eller högskoleingenjör med inriktning mot logistik. Du har med fördel arbetslivserfarenhet inom produktion och logistik. Meriterande är kunskap inom Power BI, Python och SQL.
I denna tjänst ges du möjligheten att vara med och påverka samt driva digitaliseringsprojekt inom logistik på Scania.
Som person är du drivande, duktig på att samarbeta och skapa goda relationer. Då vi arbetar tvärfunktionellt är det viktigt att ha en bra dialog och relation med personer i processen, våra kunder och såklart med kollegor. Ett gott samarbete i dessa gränssnitt är nyckeln för att lyckas i rollen.
Du behöver även ha en god förmåga att analysera problem och komma med lösningar som är bra för hela logistikkedjan. Förmågan att se helhetsperspektivet och samtidigt strukturerat jobba igenom detaljer krävs.
I samarbetet med den lokala ledningsgruppen och genom projekt du driver kommer du ha stora möjligheter att påverka och effektivisera logistikflöden på Scania.
För mer information
Thommy Hallenberg, Gruppchef Logistikutveckling OLSTO,
thommy.hallenberg@scania.com
Ansökan
Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar. Det innebär bland annat att du kommer att få genomföra personlighetstest och problemlösningstest samt djupintervjuas om de kompetenser som är viktigast för rollen.
Skicka in din ansökan med personligt brev, CV och betygskopior via www.scania.com/jobb senast den 4 september 2023.
Scania använder sig av tester som en del i rekryteringsprocessen
En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst
JobID:20233616