OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi erbjuder en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter och mycket ansvar. Du har en nyckelposition på Logent i Ängelholm där du ansvarar för utveckling av den operativa driften samt tillhör ledningsgruppen.
Om Logent
Känslan och atmosfären på Logent Ängelholm är familjär och trevlig, här jobbar ca 150-220 medarbetare och sammanlagt arbetar ca 2000 medarbetare i koncernen. Hos oss får du fördelarna med varierande arbetsuppgifter i det lokala företaget men med möjligheterna från den stora koncernen.
Arbetsuppgifterna har utgångspunkt i verksamhetens behov av professionell utveckling av e-handelsflöden och du arbetar operativt med att utveckla verksamheten tillsammans med personal och arbetsledare inom plock och pack, inleverans och returhantering. Du rapportera direkt till Site Manager. Vår kund är en av nordens största e-handelsföretag i stark tillväxt.
Några viktiga värdeord för oss på Logent i Ängelholm är: Pålitliga, Utvecklande, Noggranna, Hjälpsamma
För att lyckas och trivas hos oss ser vi att du har ett antal års erfarenhet av operations management. Ett krav är att du har erfarenhet av organisationer i stark tillväxt och i rollen som ledare. I tjänsten ingår att fortlöpande utveckla vårt Lean-koncept, följa upp våra nyckeltal och driva ständiga förbättringar. Vi har en tydlig strategi för fortsatt tillväxt under 2016 vilket kommer innebära en flytt till nybyggda lokaler. Flytten kommer att innefatta ca 80 personer som du kommer att ha personalansvar för.
Du kommer att hamna på ett företag med marknadsmässiga anställningsvillkor och med trevliga, ambitiösa och målmedvetna kollegor.
Om kunden
Tjänsten är placerad på ett av våra kundföretag i Ängelholm.
Arbetsuppgifter
Som Logistikutvecklare kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. I ditt arbete ingår dagliga möten med arbetsledare och driftspersonal, du jobbar även med administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Driva flyttprojektet
• Möten med arbetsledare och driftspersonal
• Ledningsgruppsarbete
• Driva ständiga förbättringar
• Attestera tider för personal under flytten
• Utveckla befintliga visuella styrmetoder
• Delta i driftsmöten med kunden.
• Arbetsmiljö- och kvalitetsarbete
• Stötta ledningen inom organisation och verksamhetsfrågor.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en flexibel och prestigelös person med hög social kompetens. Du är förtroendeingivande och har ett högt driv och en hög kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver att du har stor initiativförmåga och vana av att arbeta strukturerat och självständigt. Vidare är du trygg i dig själv och din yrkesroll.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Heltid/Tillsvidareanställning/Ängelholm där provanställning kan komma att tillämpas
Tillträdesdag
Omgående
Information
Är du intresserad av tjänsten eller har frågor så tveka inte att kontakta Anton Rosberg, Site Manager via telefon 0706 21 55 30 eller mail: anton.rosberg@logent.se
Krav
Formell kompetens
• Utbildning på eftergymnasial nivå
• Erfarenhet av produktionsledning
• Erfarenhet av personalansvar
• Goda datorkunskaper och systemkunskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift.
• Körkort och tillgång till bil
Din bakgrund
Vi tror att du kommer från en liknande tjänst som gett dig god erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Magnus Larsson
Konsultchef Jennifer Lindberg
Consultant Manager Caroline Persson
Konsultchefsassistent Andreas Hallström
Konsultchefsassisten Andreas Hallström
Emma Johnsson
Rekryterare Emma Johnsson
HR-chef Mari Talpila Wennström
08-41003161
Konsultchef Elin Nilsson
Emma Johnsson