OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av automation och digitalisering och vill får vara den av ett team som jobbar för att forma framtidens logistik? Missa då inte din chans utan sök tjänsten redan idag!
Om tjänsten
Som Logistikutvecklare spelar du en nyckelroll i att utveckla och förbättra logistikprocesserna inom chassiproduktionen. Du kommer att vara en del av kundens tvärfunktionella team och arbeta nära linjeorganisationen för att designa och implementera optimala flöden som säkrar kvalitet, produktivitet och säkerhet för deras produkter.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att analysera och utvärdera påverkan av digitalisering och automation på deras produktionskapacitet. Du kommer även att leda och driva projekt för att introducera nya digitala verktyg och automatiserade processer för att effektivisera deras verksamhet. Du kommer bli en del att ett stabilt och kunnigt team på 10 personer. Företagets kontor är placerat i södertälje.
Krav för tjänsten
•Högskole-civilingenjör inom exempelvis industriell teknik med inriktning mot digitalisering eller relevant utbildning med inriktning mot Supply chain/ logistik
•Minst 18 månaders arbetserfarenhet inom internlogistik
•Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vid ansökan skicka in CV och relevanta intyg
Vi ser det som meriterande om du har
•Längre arbetserfarenhet inom internlogistik/projektledning
•Arbete med POWER BI, eller JAVA APPLIKATIONER tidigare
•Jobbat med appliaktionsutveckling som frontend, inom kodning, dataanalyser eller likande
Om dig
För att lyckas (och trivas!) i rollen behöver du som person gilla att jobba i projekt där du både kan jobba med mål som ligger i närtid och även se framåt och sätta planer för ditt arbete utifrån ett längre perspektiv. Som lagspelare är du flexibel och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar och utmaningar. Du är inte rädd för att tänka utanför boxen och använda din kreativitet för att hitta innovativa lösningar. Genom tydlig kommunikation och ansvarsfullt ledarskap tar du initiativ för att driva förändringar och processförbättringar som gynnar både teamet och kunden.
Om vår kund
Vår kund är ett skandinaviskt företag som är världsledande i sin teknik inom fordonsbranschen. Tillsammans med deras partner och kunder driver de på omställningen mot ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön. År 2018 levererade de 88 000 lastbilar, 8500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till sina kunder. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige med filialer i Brasilien och Indien. Företaget är satt i Södertälje.
Mer info om kundföretaget ges vid intervju tillfälle
Om oss Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår kund.
Rekryteringsprocess
Telefonintervju
Intervju med Framtiden
Referenstagning, belastningskontroll
Fysisk träff med kund
Villkor
Startdatum: 8/4 eller enligt överenskommelse
Ort: Södertälje
Omfattning: Heltid, vardagar
Arbetstider: Kontorstider med flex
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan med Cv och relevanta intyg så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996