Logistikutvecklare till Group Strategic Logistics / Transport inriktning

Logistikutvecklare till Group Strategic Logistics / Transport inriktning

Arbetsbeskrivning

Lindabkoncernen har ca 5 100 medarbetare i 32 länder och omsatte 9 872 MSEK år 2019. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne.
För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com


Brinner du för utveckling och optimering av flöden och processer, har du en bakgrund inom logistik? Vi söker nu dig som älskar siffror och analys av data. Vi erbjuder dig en utmanande roll där du får vara med och arbeta koncernövergripande i en internationell miljö.

Om företaget
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för förenklat byggande och bättre inomhusklimat. Lindabkoncernen har ca 5 100 medarbetare i 32 länder och omsatte 9,872 MSEK år 2019. Huvudkontoret ligger i Grevie utanför Båstad i nordvästra Skåne. För mer information om Lindabkoncernen besök oss på: www.lindab.com


Om tjänsten
Vi söker just nu två tjänster till vår koncernövergripande avdelning Group Strategic Logistics. Denna roll riktar sig till dig som vill arbeta som logistikutvecklare inom transport på koncernövergripande nivå. Med fokus på logistikutveckling av våra transporter kommer du arbeta på bred front med transportrelaterade logistikprojekt. Du kommer även att arbeta med varierande uppdrag inom olika delar av vår verksamhet. Du kommer verka i en internationell miljö där stora delar av arbetet sker uppdragstyrt i projektform.

Som logistikutvecklare på Lindab blir du en viktig del av Group Strategic Logistics , vår avdelning för allt inom logistik det vill säga lagerstyrning, intern logistik och transportstyrning. Med utgångspunkt från Grevie arbetar du tillsammans med övriga kollegor på avdelningen, inom kort har vi även nöjet att erbjuda helt nya lokaler där avdelningen tar plats i vårt kommande experience center! Resor och internationella kontakter är en naturlig del av ditt arbete i samband med utveckling av vår verksamhet i Europa.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden

Implementera och driva genom nya processer/projekt inom transport och logistik.
Analysera och utmana/utveckla befintliga rutiner och processer inom koncernen.
Omfattar allt från framtagande av analysunderlag och analysmetoder inom logistik, optimering av logistiksystem, framtagande av nya system/processer till implementering och genomförande.
Övergripande verka för att Lindab har en positiv utveckling av nyckeltal inom logistik till exempel tillgänglighet, service, hållbarhet och kostnader.
Arbeta för en god kunskapsspridning inom området, informera och sälja in lösningar och koncept från Group Strategic Logistics och se till att Lindab nyttjar best practice runt om i koncernen.
Stödja och följa upp våra enheter runt om i organisationen inom logistik och säkerställa att de får bästa förutsättningarna med nödvändiga kunskaper och verktyg.
 

Din bakgrund                    
Vi tänker oss i första hand dig som nyexaminerad civil- eller högskoleingenjör inom logistik. Du skriver och talar engelska obehindrat, du har goda kunskaper i projektmetodik. IT och matematik ses som naturliga verktyg i ditt arbete. Du vill använda och hantera olika IT-system, så som: ERP, SQL, Excel, Power BI, Power apps och Power plattformen, kunskap från andra IT-system ses även som meriterande. Arbetslivserfarenhet inom logistikrelaterade tjänster, där du drivit eller har varit deltagare i logistikinriktade projektarbeten kan även vara meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker efter dig som är nyfiken och analytisk, du är hungrig på utveckling och ser ständigt nya möjligheter till optimering. Du har lätt för att hantera stora mängder information och data, där du kan se samband och dra slutsatser. Vidare lägger vi stort värde vid din kommunikativa och pedagogiska förmåga, detta då du kommer att verka internationell miljö med många kontaktytor. Stora delar av arbetet är beroende av att du kan arbeta självständig men även att du kan leda dig själv och kollegor i projekt.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en spännande roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter, samtidigt som du bidrar till att motverka de globala klimatförändringarna. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi är en arbetsplats med Omtanke och Hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!  

 

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Grevie
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, tillsvidare

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Osman Kukish (Transport Manager): osman.kukish@lindab.com

Rekryteringen sker löpande, skicka därför gärna in din ansökan snarast möjligt.

Vi undanber oss samtal från annonserings- och rekryteringsbolag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Liknande jobb


15 november 2024

11 november 2024