Logistikutvecklare till Varner Supply

Arbetsbeskrivning

Varner består av 8 unika brands; Cubus, Dressmann, Bik Bok, Carlings, Volt, Urban, Junkyard och Levi’s Store. Vi är 8.500 medarbetare, har över 1.200 butiker och är en av norra Europas största modekoncerner.

Våra butiker är fördelat på 5 länder; Norge, Sverige, Danmark, Finland och Island.
Retail Fashion är i stor utveckling, där teknologi och nya handelsmönster ger nya möjligheter. Varner ligger i framkant av denna utveckling. Vi möter våra kunder varje dag med våra brands och sätter våra kunder i centrum för vårt mål om den bästa handlingsupplevelsen inom Retail.

Varner har en stark och transparent prestationskultur där ansvar och hållbarhet är centralt.

Varner Service Office ligger i Slependen utanför Oslo. I tillägg har Varner serviceavdelningar i Sverige och Finland.



Gillar du logistik, kvalitet och processutveckling?
Då söker vi dig!

I rollen som Logistikutvecklare jobbar du med stort och smått inom optimering och effektivisering av vår drift. Du kommer jobba med löpande förbättringar, dokumentation av våra processer och verktyg samt uppföljning och analys av nyckeltal. Du förväntas vara drivande i arbetet med att utveckla våra processer. Du kommer ingå i ett team på fem personer som jobbar med projekt, process, planering & analys. Vardagen bjuder då och då på oförutsedda händelser vilket påverkar vår planering och ställer krav på flexibilitet och förmåga att kunna tänka om och tänka nytt.


Din profil
För att trivas och fungera bra i rollen är du idérik, nytänkande, analytisk och ser lösningar och möjligheter framför problem och begränsningar. Du är en person som gillar högt tempo, är prestigelös och trivs med att ha många bollar i luften. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Vi tror att du är en kommunikativ lagspelare som trivs med att arbeta i team och att ha många kontaktytor inom organisationen.

 

För att lyckas i rollen tror vi att du har följande egenskaper och kompetenser; 

Erfarenhet av att driva och leda förbättrings-/förändringsarbete
Akademisk examen gärna med inriktning mot logistik (eller motsvarande arbetslivserfarenhet)
Driven, ansvarstagande, strukturerad och välorganiserad.
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
 Meriterande; 

Flerårig erfarenhet av förbättringsarbeten, men vi uppmuntrar även personer med kortare erfarenhet att söka.
Erfarenhet av att arbeta med logistik eller produktion
Erfarenhet av att arbeta med tidsstudier, processdokumentation
Fördjupade kunskaper inom LEAN & ISO9001.
 

Du rapporterar till chef för avdelningen Projekt & Analys.

 

Vårt erbjudande till dig  

Vi erbjuder dig att bli en viktig del i vår fortsatta utveckling av verksamheten i Vänersborg. Vår målsättning är hög och vi ser framför oss nya yrkesmässiga utmaningar såväl för dig som för hela verksamheten. Organisationen är platt och informell samt karaktäriseras av kommersiellt fokus, högt tempo med korta beslutsvägar, enkelhet och passion!  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 
2021-10-31 . Vi tar enbart emot ansökan genom vårt rekryteringsverktyg.  

Har du frågor kring tjänsten kontaktar du chefen för Projekt & Analysavdelningen:

Joakim Svensson
Tel: +46 725 11 23 77

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varner Supply AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Liknande jobb


13 november 2024

Utvecklingsledare sökes till vård- och omsorgsförvaltningen

Utvecklingsledare sökes till vård- och omsorgsförvaltningen

8 november 2024

Strategy & Planning Manager

Strategy & Planning Manager

7 november 2024