Logistisk planerare till gasturbinstillverkare

Logistisk planerare till gasturbinstillverkare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som gillar att planera, organisera och lösa problem? Har du erfarenhet av att arbeta i en serviceorganisation, som ansvarig för ett område inom projektverksamhet eller har du erfarenhet/utbildning som logistiker?
Då kan du vara den vi söker!

Om företaget
Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 30000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.

På kontoret är det 29 engagerade personer som alla arbetar med support till kundprojekt världen över. Vi hanterar planering, tidscheman, visum, skatterelaterade frågor, fakturering, admin relaterade uppgifter etc. Som planerare kommer du att ingå i ett team av 9 planerare som arbetar för både nya projekt och serviceprojekt. Du kommer också att ha ett nära samarbete med gruppcheferna för fältserviceresurser. Det är möjligt efter din utbildning att arbeta hemma några dagar i veckan men vi vill att du ska vara mestadels av din tid på kontoret i Finspång.

Dina arbetsuppgifter
Kunden är ett ledande företag inom energisektorn som levererar innovativa och hållbara energilösningar till våra kunder över hela världen. Vi erbjuder dig en spännande och utmanande roll som planerare.

Rollen som planerare innebär att du:
- har ett helhetsansvar för resursplanering i gasturbinprojekt världen över
- samarbetar med kollegor i Finspång och på internationell nivå
- hanterar komplexa planeringssituationer som med god kommunikation och innovativt arbete
- arbetar båda ensam och i team med att nå resultat
- arbetar i IT-system så som t.ex. SAP och SalesForce

Din profil
För att lyckas i rollen som planerare behöver du:
- ha några års arbetslivserfarenhet av liknande uppdrag
- vara välorganiserad och eftersträvar struktur i ditt arbete
- hantera flera olika, komplexa frågor samtidigt där tempot kan variera
- vara kommunikativ och hanterar människor på ett bra sätt
- vara nyfiken, driven och öppen för att lära dig nya system och arbetssätt
- ha god engelska- och svenskkunskaper i både tal och skrift

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.

Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Emelie Ring, emelie.ring@skill.se, 011-19 94 60
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 14 februari 2024

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024