Logistisk projektledare

Logistisk projektledare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en person till rollen som Logistisk Projektledare inom Service projektorganisation och ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid. Välkommen med din ansökan!

Ort: Finspång
Start: januari 2021
Omfattning: 100%
Uppdrag: Konsultuppdrag på initialt 6 månader med chans till förlängning

Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla materialleveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Leveranskoordinatorn arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Logistisk Projektledare är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.

Dina arbetsuppgifter?
* Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleveranser, leverans av verktyg och instrument för standardinspektioner alternativt modifieringar och stora reparationer. samt leveransbevakning.
* Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.
* Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.
* Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde.
* Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.
* Jobba med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum.

Din profil?
* Du har sannolikt jobbat några år med logistik alternativt har en utbildning inom logistik.
* Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.
* Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
* Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.
* Meriterande med kunskaper i SAP.
* Krav goda kunskaper i Svenska och Engelska.



Vad vi kan erbjuda dig

Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.



Ansökan

Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Eva Wisth på 011-19 18 97 eller på eva.wisth@jeffersonwells.se. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 11 februari 2021

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024