OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är nu på jakt efter en dynamisk och driven Logistisk Projektledare för att stärka teamet inom projektorganisation service. Låter detta intressant, läs mer nedan!
Om företaget
Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 30000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Logistisk Projektledare kommer du att vara ansvarig för att säkerställa smidiga materialleveranser, verktygsdistribution och reservdelsförsörjning för gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Ditt arbete kommer att vara varierande och inkludera både långsiktig och kortsiktig planering av leveranser. Du blir en viktig del av vårt projektteam och kommer att ha en nyckelroll med rapporterande, planerande och samordnande ansvar för leveranser och reparationer.
Dina Arbetsuppgifter:
- Ansvarig som delprojektledare för materialförsörjning och leveransbevakning.
- Ledande roll gentemot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.
- Ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.
- Aktiv dialog med lokalbolag och kunder för att säkerställa hög leveranssäkerhet inom ditt ansvarsområde.
- Koordinering av leveranskickoff med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.
- Kontinuerligt arbete med förbättringar och representation av leveranskoordinering i gränssnittsforum.
Din profil
Du har antingen jobbat några år med logistik alternativt har en utbildning inom logistik.
• Krav gå goda kunskaper i Svenska och Engelska.
• Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.
• Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
• Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.
• Meriterande med kunskaper i SAP.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se , 011- 19 94 69.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.