OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning eller erfarenhet inom logistik? Nu söker vi en logistisk projektledare till vår kund i Finspång!
Om företaget
Företaget möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Företaget utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är företaget en betydande aktör inom energiteknik.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person till för rollen som Logistisk Projektledare inom Service projektorganisation som ansvarar för att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid.
Avdelningen har som huvudfokus att leverera och koordinera alla material leveranser så som verktyg, instrument och reservdelar till samtliga gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Arbetet är omväxlande då man som Logistisk Projektledare arbetar både med långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Dina samarbetspartners blir många både internt, externt och globalt. Som Logistisk Projektledare är man en viktig del av ett projektteam där du har en rapporterande, planerande och sammanhållande roll för leverans av delar och reparationer. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.
Dina arbetsuppgifter?
• Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende material leveranser, leverans av verktyg och instrument för standardinspektioner alternativt modifieringar och stora reparationer. samt leveransbevakning.
• Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.
• Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.
• Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde.
• Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.
• Jobba med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum.
Din profil
• Du har antingen jobbat några år med logistik alternativt har en utbildning inom logistik. Det är ett krav att ha det ena eller det andra med sig.
• Krav gå goda kunskaper i Svenska och Engelska.
• Utmärkande för dig är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper.
• Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
• Att du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete.
• Meriterande med kunskaper i SAP.
Ansökningsförfarande
Tjänsten är en konsultlösning där du blir anställd på Skill men uthyrd som konsult till vår kund. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka din ansökan.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, 011-19 94 69, johanna.lindquist@skill.se.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.