Arbetsbeskrivning
Vill du ta nästa steg i din karriär och utvecklas i en roll som logistisk projektledare? Då kan denna tjänst på Siemens Energy vara något för dig!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Denna roll som Logistikprojektledare inom gasturbinprojekt innebär ett fokus på planering, schemaläggning och övervakning av materialflöde, med en kombination av analytiskt och praktiskt arbete. Som en del av vårt team kommer du att arbeta för att säkerställa att projektlösningar håller hög kvalitet och att projektmål uppnås. Du blir en nyckelperson i att driva projekten framåt och bidra till att materialflödet fungerar smidigt under projektens gång.
Arbetsuppgifter
Som Logistikprojektledare kommer du att arbeta nära projektledningsteamen för att utveckla och underhålla projektscheman. Under ledning av vår Senior Project Scheduler (SPS) skapar du initiala scheman och ser till att dessa uppdateras kontinuerligt, samtidigt som du hanterar eventuella avvikelser och genomför framstegsuppdateringar för att säkerställa att projektplanen följs.
En annan viktig del av arbetet är att genomföra och kontrollera materialflödesanalyser för olika gränssnitt inom projekten. Du kommer att arbeta för att ha full översikt och kunna visualisera hur materialet flödar, samt arbeta tillsammans med projektteamet för att hitta lösningar på utmaningar som kan uppstå. Du använder verktyg som SAP, Primavera P6 och Qlik för att stötta planering, schemaläggning och analys av projektdata. Det innebär att identifiera trender, föreslå förbättringar och säkerställa att projektdata hanteras effektivt. Dessutom kommer du att bidra till resursplaneringen för projekten, med särskilt fokus på genomförande och löpande bemanningsbehov.
Din profil
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller masterexamen inom projektledning, planering, civilingenjör eller ett närliggande område. Du har en stark bakgrund inom projektschemaläggning och planering, med erfarenhet av att använda verktyg som SAP, Primavera P6 eller Qlik. Det är meriterande om du har specifika kunskaper inom dessa system, men det viktigaste är att du är analytisk, strukturerad och proaktiv i ditt arbete.
Vi ser att du har förmågan att prioritera och hantera flera projekt samtidigt, med en god balans mellan kundfokus och interna projektmål. Dina kommunikations- och samarbetsförmågor är utmärkta, då du kommer att behöva samverka med personer på olika nivåer, både internt och externt. Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, men kommer att lägga stor vikt vid att hitta rätt person för rollen.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, johanna.lindquist@skill.se, 011- 19 94 69.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.