Lohilo Foods söker en Export- och inköpsadministratör

Lohilo Foods söker en Export- och inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Företaget
Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Halo Top, Bubbies och Häagen-Dazs.
Tjänsten
Vi söker dig som kan förstärka och serva vår export- och inköpsorganisation. Du kommer ansvara för att vi har korrekta, effektiva och snabba processer för order, fakturering och reskontrahantering på exportsidan. Du ansvarar också för att samla in, registrera och underhålla bolagets produktdokumentation för inköp och försäljning.
Du arbetar i team med administrationen, försäljningen och inköpsorganisationen. Du rapporterar till koncernens CFO.
Inom ditt ansvarsområde ligger bland annat följande arbetsuppgifter:
Säljsupport till exportverksamheten
Orderregistrering och orderhantering av inkommande order för export som inte registrerats av exportsäljaren. Kvalitetssäkring av order som kommer från externa parter.
Påminnelsehantering och hjälplig med kontroller av vår kundreskontra.
Ansvar för att uppdatera masterdata för exportkunder kontinuerligt.
Ansvar för att samla in, registrera och uppdatera masterdata för artikelregister i interna och externa system kontinuerligt. (Digrad, Validoo, Exter)
Second line på Kundtjänst via telefon och mail
Behjälplig vid administration av inventeringar.
I övrigt vara behjälplig med uppgifter inom inköp och försäljning.

För denna roll söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med inköp- eller försäljningsadministration. Du har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet i en sådan roll. Det är mycket meriterande om du också har arbetat med exportdokumentation och exportadministration. Du har gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller försäljning.
Du är mycket serviceminded och förstår hur viktigt det är med god kundvård- internt och externt. Du är en driven och ambitiös person med en stark vilja att medverka till företagets framgång. För att lyckas i din roll är det också viktigt att du är noggrann och strukturerad och van vid att planera och driva ditt eget arbete. Du är noggrann och prestigelös och har förmåga och vilja att anpassa dig till de utmaningar som ett expansivt företag ställs inför. Du är en nyfiken person som har lätt att sätta dig in i ny information och tillämpa den. Du är en lagspelare och uppskattar att vara en del av ett team.
Vi erbjuder dig en bred roll i ett spännande och expansivt bolag som är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Tjänsten är en heltidstjänst och den är placerad i Växjö.
Vi vill ha in din ansökan till oss på e-post till: jobb@lohilofoods.com senast den 31:e mars 2022. Skriv ” Export- och inköpsadmin ” i ämnesraden. Urval kommer ske löpande så vänta inte med att skicka din ansökan!
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller kring tjänsten så är du välkommen att kontakta vår HR Annie Steen på annie.steen@lohilofoods.com eller vår CFO Maria Falk Ekenstam på maria.ekenstam@lohilofoods.com eller tel. 070-6913164.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lohilo Foods AB publ Växjö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Postadress

Nylandavägen 2
Växjö, 35250

Liknande jobb