OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget
Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar bl.a. LOHILO, Superfruit, Alvestaglass, Järnaglass och Bubbies.
Tjänsten
Vi söker en serviceminded talang som kan förstärka och serva vår sälj- och administrationsorganisation. Du kommer ansvara för att vi kan ge våra kunder ett fantastiskt bemötande och du är ansvarig för att vi ska ha korrekta, effektiva och snabba processer för order, fakturering och reskontrahantering. Du ansvarar också ge våra fältsäljare snabb och bra support.
Du arbetar i team med framförallt ekonomi- och försäljningsorganisationen. Du rapporterar till koncernens CFO.
Inom ditt ansvarsområde ligger bland annat följande arbetsuppgifter:
Kundtjänst via telefon och mail och att leverera utmärkt kundservice till företagskunder.
Säljsupport till field sales, framförallt i Sverige. Second line till Exportsäljare
Orderregistrering och orderhantering av inkommande order inom Sverige som inte registreras av field sales. Kvalitetssäkring av order som kommer från externa parter via integrationer exempelvis Mathem, Superfruit och Stockfiller.
Dagligen köra fakturering och kontroll av ofakturerade order.
Påminnelsehantering och att vara behjälplig med kontroller av vår kundreskontra.
Ansvar för att uppdatera masterdata för kunder kontinuerligt.
Reklamationshantering
Ansvarig för åtgärd av inkommande ärenden via info-, ekonomi- samt ordermail alt. se till att berörd personal får dessa ärenden tilldelade.
Behjälplig vid administration av inventeringar.
I övrigt vara behjälplig med uppgifter inom sälj och administration.
För denna roll söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst- eller försäljningsadministration. Du har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet i en sådan roll. Du har gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller försäljning.
Du är mycket serviceminded och förstår hur viktigt det är med god kundvård- internt och externt. För att lyckas i din roll är det också viktigt att du är noggrann och strukturerad och van vid att planera och driva ditt eget arbete. Du är ansvarskännande och har god förmåga att hålla deadlines. Du är noggrann och prestigelös och har förmåga och vilja att anpassa dig till de utmaningar som ett expansivt företag ställs inför. Du har utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga. Du är en lagspelare och uppskattar att vara en del av ett team.
Vi erbjuder dig en bred roll i ett spännande och expansivt bolag som är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Tjänsten är en heltidstjänst och den är placerad i Växjö.
Vi vill ha in din ansökan till oss på e-post till: richard@lohilofoods.com senast den 30:e november 2022. Skriv ” Order- och säljadministratör ” i ämnesraden. Urval kommer ske löpande så vänta inte med att skicka din ansökan!
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller kring tjänsten så är du välkommen att kontakta vår VD Richard Hertvig på richard@lohilofoods.com alt +46708869444