OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hyresgästföreningen är en av Sveriges största folkrörelser med drygt 540 000 medlemshushåll och 9 000 förtroendevalda och vi har som ambition att växa ännu mer som folkrörelse de kommande åren. För att nå våra högt uppsatta mål har vi nu inrättat en ny tjänst och vi söker dig som vill axla rollen som lojalitetsansvarig och därmed bli en av nyckelspelarna i arbetet mot målet.
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att strategiskt och praktisk driva och utveckla Hyresgästföreningens medlemsresa med fokus på ökad lojalitet och engagemang.
Om uppdraget
Ditt uppdrag innebär kartläggning och utveckling av medlemsresan för att öka lojalitet och medlemsnytta. Du driver ett operativt arbete där du etablerar metoder, aktiviteter och strategier för hur arbetet med lojalitet och emotionell medlemslojalitet ska genomföras. Du utvecklar arbetet inom marketing automation och optimerar identifierande aktiviteter mot medlemmar. Du är även ansvarig för lojalitetsprogrammets samordning och kommunikation i organisationen. Tillsammans med vår medlemsstatistiker ansvarar du för att sätta upp nyckeltal och löpande utvärdera olika aktiviteter och satsningar.
Du arbetar på Hyresgästföreningens förbundskontor i centrala Stockholm. Du tillhör enheten Kommunikation och marknad och ingår i teamet Rekrytera och Behålla. Du har ett nationellt samordningsansvar för ditt område vilket medför en del resor inom landet till våra regioner.
Din bakgrund
Du har relevant högskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring eller kommunikation och minst fem års erfarenheter av att driva lojaliseringsarbete mot medlemmar/kunder. Du är van att arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga delar av organisationen. Du har erfarenhet från att driva förändringar inom lojalisering från början till slut och att hantera kommunikationen i detta arbete. Du är van att arbeta mot högt uppsatta mål och att ha budgetansvar. Erfarenhet från arbete med marketing automation och kunskap om medlemsorganisationer är meriterande.
Dina egenskaper
Att alltid ha ett medlemsfokus är en självklarhet och du har en stor förståelse för vikten av att etablera välfungerande medlemsresor/kundresor. Du kommer ha många kontakter internt i organisationen och för att trivas i rollen behöver du kunna hantera olika typer av situationer och människor på ett bra sätt. För att bli framgångsrik i rollen behöver du också vara en flexibel och prestigelös lagspelare. Du har ett starkt personligt driv, tar egna intuitiv och arbetar självständigt. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i rekryteringen.
Att arbeta hos oss
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer om oss och titta på filmer där medarbetarna berättar hur det är att arbeta på Hyresgästföreningen.
Välkommen med din ansökan senast den 24 mars. Intervjuer sker löpande och rekrytering kan komma att avslutas innan sista ansökningsdagen. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa Victoria Sjöblom, 010-459 11 98. Våra fackliga representanter är Josefin Moback, Saco 010-459 11 43, Berit Belgacem, Handels 010-459 11 03 och Kristina Sjöberg, SJF 010-459 21 52.
Hyresgästföreningen finns över hela Sverige, uppdelat på nio regioner och ett förbundskontor i Stockholm. Vi arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282