Lojalitetsansvarig för regelbundna givare till SOS Barnbyar

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vill du arbeta i en organisation som alltid sätter barnens rättigheter och behov i centrum, som håller högt tempo och som aldrig ger upp? Då kan du vara den vi söker! Till SOS Barnbyar söker vi en lojalitetsansvarig för regelbundna givare. Ditt uppdrag är att vidareutveckla nya sätt att kommunicera genom lojalitetsbyggande vilket kräver goda kunskaper i CRM system.

Tjänsten är ett vikariat på ett år med start 1 september 2016 och är placerad i Stockholm. För att spegla mångfalden i verksamheten ser vi gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Urval sker löpande. Skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som lojalitetsansvarig kommer du arbeta med och mot SOS Barnbyars regelbundna givare (fysiska och juridiska personer). I rollen kommer du arbeta enligt fastställda budget- och projektbeskrivning med att öka segmentet "regelbundna givare" genom att konceptutveckla och bearbeta på mest kostnadseffektiva sätt. Vidare kommer du vara ansvarig för målgruppens lojalitetsaktiviteter och aktivt arbeta med att skapa nya sätt att kommunicera mot målgruppen genom dessa aktiviteter. Tillsammans med marknadsavdelningen kommer du utveckla aktiviteter, kampanjer och återrapportering enligt aktivitetsplan för målgruppen. I rollen ingår det även att säkerställa att aktiviteter stödjer och bidrar till utveckling av SOS Barnbyars varumärke i enlighet med varumärkes- och kommunikationsplattformen.

Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat att:

- Hantera adressuttag för postala och digitala kampanjer
- planera och genomföra kampanjer inklusive tester samt dokumentera resultat
- mäta och analysera aktiviteter
- ta fram och dokumentera nyckeltal för lojalitetsbyggande aktiviteter mot målgruppen
- vid behov delta vid internationella SOS Barnbyar-möten som gäller arbetsområdet.

SOS Barnbyar har sitt kontor på söder i Stockholm och har idag ett 40-tal medarbetare. Du kommer tillhöra avdelningen försäljning/insamling och rapportera till gruppledare för massmarknad.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat med CRM-system samt mätt och analyserat aktiviteter. Har du relevant utbildning ser vi det som meriterande. Vidare ser vi gärna att du tidigare har erfarenhet från insamlingsorgan. Har du arbetat med konceptutveckling är det meriterande för tjänsten.

Företagsbeskrivning

Internationellt finns SOS Barnbyar i 134 länder och driver program på över 550 platser i världen. SOS Barnbyar förändrar och förbättrar tillvaron för de allra mest utsatta barnen. Vi är en av världens största aktörer inom social omvårdnad av barn och gör skillnad genom långsiktiga och heltäckande insatser. Vi gör det med hjälp av föräldrar, givare, läkare, socialarbetare, lärare och många fleras outtröttliga arbete. SOS Barnbyar Sverige är en insamlingsorganisation med 38 anställda och har som främsta syfte att finansiellt stödja den internationella verksamhet som styrs via huvudkontoret i Österrike.

Vår kunds hemsida

www.sos-barnbyar.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024