OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelning kvalitet och utveckling
Är du en person som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt? Motiveras du av att få ta stort eget ansvar och möjligheten att få jobba med kompetenta kollegor? Då kan du vara den vi på Avdelning kvalitet och utveckling söker till tjänsten som lokal arkivsamordnare! Läs vidare om tjänsten nedan och glöm inte att skicka in din ansökan senast 2021-07-30.
Kvalitet och utveckling ska med utgångspunkt från kvalitetspolicyn och värdegrunden och verksamheternas behov stödja vård- och omsorgsförvaltningen i kvalitets- och utvecklingsarbetet. Vi är en avdelning med mycket hjärta och tillsammans jobbar vi hårt för att bidra till ständiga förbättringar.
Ditt uppdrag
I arbetet ingår att tillsammans med förvaltningens centrala arkivsamordnare samordna informationshanteringen i förvaltningens olika arkiv, dokumentera processer, rutiner och genomföra gallring enligt gällande informationshanteringsplaner. Du är sammanhållande i nätverken för alla arkivredogörare samt bistår arkivredogörarna när de behöver hjälp, praktiskt och på plats i arkiven. Endast tillsammans med förvaltningens arkivredogörare kan du lyckas med uppdraget. En stor del av tjänsten innebär att utbilda och handleda inom förvaltningen. Du bistår förvaltningens verksamhetsområden med kunskap om relevant lagstiftning för arkivområdet samt säkerställer en effektiv och rättssäker informationshantering. Du rapporterar tillsammans med central arkivsamordnare till arkivansvarig och förväntas även arbeta med e-arkivfrågan som drivs i Uppsala kommun.
Din bakgrund
Du som söker jobbet som lokal arkivsamordnare måste ha grundläggande gymnasiekompetens. Det är också ett krav att du har erfarenhet av administration inom offentlig sektor. Därutöver kräver tjänsten god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska.
Vi ser det som meriterande om du som söker har arkivarieutbildning och erfarenhet av ärendehanteringssystemet DHS och erfarenhet av att ha arbetat utifrån lagstiftning som styr administration inom offentlig sektor exempelvis kommunallagen och förvaltningslagen och arkivlagen. Det är även ett stort plus om du har goda IT-kunskaper.
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Vidare är du en person som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Carolina Castillo, enhetschef 018-727 56 21
Christina Gustafsson, avdelningschef, 018-727 64 19.
Facklig företrädare:
Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 16 74.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 11 80.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43