OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Funktionsstödsförvaltningen söker nu två lokala inköpssamordnare (LINK), varav en av tjänsterna är en utökning.
Du ingår i Myndighets ledningsgrupp bestående av 18 chefer och nio stabs kollegor. I uppdraget som lokal inköpssamordnare kommer du att jobba i team tillsammans med övriga medarbetare inom inköpsfunktionen. I uppdraget ingår att arbeta med strategier och rutiner för verksamhetens köp av externa insatser enligt Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Du ansvarar för att förhandla och upprätta avtal för de placeringar som verksamheten fattat beslut om samt att säkerställa korrekt dokumentation och kvalitetssäkrade underlag. En stor del utav arbetet kräver att man är trygg och känner sig bekväm att förhandla med leverantörer. Arbetet innefattar analys och uppföljning av avtal, främst gällande direktupphandlingar. Genom att följa upp avtal och avtalstider, genomföra leverantörskontroller samt sammanställa erfarenheter ger du input till verksamhetens ekonomi- och kvalitetsuppföljning.
I rollen som lokal inköpssamordnare kommer du att vara ett operativt stöd till såväl handläggare som chefer i inköpsprocessen, vilket innebär att stötta vid avtalsförhandlingar och vid val av leverantör, samt delta i kontakter med leverantörer. Du tar även fram informations- och utbildningsmaterial samt utbildar berörda enheter, 1;e socialsekreterare och handläggare i processer och rutiner gällande avtalsfrågor. Innehållet i tjänsten kan komma att förändras över tid. Som lokal inköpssamordnare hos oss erbjuds du ett utmanande och omväxlande arbete med kompetenta och engagerade kollegor!
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen eller avklarad YH-utbildning inom ekonomi och juridik, alternativt med ekonomiutbildning i kombination med arbetserfarenhet som anses vara likvärdig av arbetsgivaren. Uppdraget kräver tidigare erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet eller Hälso- och sjukvård.
Det är meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi, administration samt processledning.
Ett intresse för avtal och inköp tillsammans med ett ekonomiskt tänk är avgörande för tjänsten.
En god digital systemvana är en förutsättning för uppdraget. Vi ser gärna att du har erfarenhet av insamlande utav data ifrån olika verksamhetssystem (såsom Treserva, Proceedo, Nexxus) samt analys och sammanställning.
Rollen som lokal inköpssamordnare kräver att du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt förmåga att självständigt driva processerna framåt. Du har också en god analytisk förmåga och ser lätt orsakssamband där du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Din sociala kompetens är väl utvecklad och du arbetar gärna tillsammans med dina kollegor för att utföra uppgifter och nå mål. Vidare har du en förmåga att skapa goda relationer med dem du har kontakt med i ditt arbete. Du gillar att lära nytt och att vara med och utveckla verktyg, metoder och arbetssätt.
ÖVRIGT
Bifoga gärna efterfrågad studieintyg eller examensbevis.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
Intervjuer kommer att hållas 22/5 fm och 23/5 em.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.