Lokal inköpssamordnare LINK hos Förvaltningen för Funktionsstöd

Lokal inköpssamordnare LINK hos Förvaltningen för Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER

Funktionsstödsförvaltningen förstärker inköpsfunktionen och söker nu ytterligare en lokal inköpssamordnare (LINK).

I uppdraget som lokal inköpssamordnare kommer du att jobba i team tillsammans med övriga medarbetare inom inköpsfunktionen. I uppdraget ingår att arbeta med strategier och rutiner för verksamhetens köp av externa insatser enligt Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Du ansvarar för att upprätta avtal för de placeringar som verksamheten fattat beslut om liksom att säkerställa korrekt dokumentation och kvalitetssäkrade underlag. Arbetet innefattar analys och uppföljning av avtal, både vad gäller underavtal till ramavtal liksom direktupphandlingar. Genom att följa upp avtal och avtalstider samt sammanställa erfarenheter ger du input till verksamhetens ekonomi- och kvalitetsuppföljning.

I rollen som lokal inköpssamordnare kommer du att vara ett operativt stöd till såväl handläggare och chefer i inköpsprocessen, vilket innebär att stötta vid avtalsförhandlingar och vid val av leverantör, liksom delta i kontakter med leverantörer. Du tar även fram informations- och utbildningsmaterial samt utbildar berörda enheter, 1;e socialsekreterare och handläggare i processer och rutiner gällande avtalsfrågor. I rollen kan ingå att vara ett stöd i inköpsprocessen vad gäller förvaltningens övriga inköp. Innehållet i tjänsten kan komma att förändras över tid. Som lokal inköpssamordnare hos oss erbjuds du ett utmanande och omväxlande arbete med kompetenta och engagerade kollegor!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi, juridik, med fördel högskoleexamen sekundärt YH-examen, eller med ekonomiutbildning i kombination med arbetserfarenhet som anses vara likvärdig av arbetsgivaren. Uppdraget kräver tidigare erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet eller Hälso- och sjukvård.

Du som söker bör även ha tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi, administration samt processledning.
Ett intresse för avtal och inköp tillsammans med ett ekonomiskt tänk är avgörande för tjänsten.

En god digital systemvana är en förutsättning för uppdraget. Vi ser gärna att du har erfarenhet av insamlande utav data ifrån olika verksamhetssystem (såsom Treserva, Proceedo, Nexxus) samt analys och sammanställning.

Rollen som lokal inköpssamordnare kräver att du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt förmåga att självständigt driva processerna framåt. Du har också en god analytisk förmåga och ser lätt orsakssamband där du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Din sociala kompetens är väl utvecklad och du arbetar gärna tillsammans med dina kollegor för att utföra uppgifter och nå mål. Vidare har du en förmåga att skapa goda relationer med dem du har kontakt med i ditt arbete. Du gillar att lära nytt och att vara med och utveckla verktyg, metoder och arbetssätt.

Vi använder oss utav kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att har standardiserade frågor vilka utgår ifrån de kompetenser som krävs för rollen.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


12 november 2024

12 november 2024