OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Just nu söker vi en Lokal IT manager till vårt huvudkontor i Göteborg.
Din vardag
Som Lokal IT Manager är du ansvarig för att leda den dagliga IT-driften i Sector Alarm Sverige. Vi har en tydlig tillväxtplan för de kommande åren och en del i arbetet är att säkerställa att de lösningar vi har är säkra och kostnadseffektiva, samtidigt som de stöttar verksamheten på bästa sätt. En annan del är att du fångar upp nya digitala möjligheter för verksamheten och skapar lösningar som är långsiktigt hållbara och bidrar till bolagets mål.
Rollen är till stora delar operativ där du driver IT-miljön framåt och ger daglig support åt organisationen i frågor relaterade till både hård- och mjukvara, nätverk och applikationer. Klienthantering och distribution ingår också i arbetsuppgifterna.
Flera av våra lösningar på Sector Alarm är implementerade i samtliga länder och stödjer komplexa affärsprocesser, bearbetar stora datamängder och integreras mot andra kärnsystem i bolaget. Du har ett nära samarbete med Group IT, med placering i Norge, som initierar koncerngemensamma projekt där ditt ansvar är att implementera och följa upp den svenska verksamheten.
En stor del i rollen som IT Manager innebär ett ansvar i att inkommande ärenden hanteras med god kvalitet för att stötta organisationen. Till din hjälp har du en person på den lokala IT-supporten som du har personalansvar för. Användarna kontaktar er både via ärendehanteringssystem och ”face to face” vilket skapar en variation i arbetet under din arbetsvecka och du utmanas ständigt av att kunna supportera lokala system som finns inom organisationen.
Utöver personalansvaret för den lokala IT-supporten samarbetar du med Group IT managers i en tydlig matrisorganisation.
Genom ett proaktivt arbete ansvarar du för att koordinera verksamhet och IT till integrerade lösningar och att kontinuerligt utveckla dessa. Du ansvarar även för samarbeten med våra viktiga leverantörer där du bland annat blir en viktig brygga mot vår larmcentral. Du arbetar nära ledningen, Group IT, liksom resten av verksamheten och rapporterar till Ekonomidirektör Sverige.
Arbetsuppgifter:
• Operativt ansvarig för lokal IT-support.
• Superuser för organisationens CRM-system.
• Säkerställa, tillsammans med den global servicedesken, att den lokala IT-supporten fungerar enligt överenskomna processer.
• Övervakning vid systemförändringar, problemlösning, backup, underhåll etc.
• Business Relationship Management – Proaktiv dialog med verksamheten för att få feedback om system och behov.
• Hantering av lokala leverantörer.
• Inköp och underhåll av utrustning.
• Agera som ambassadör för en god informationssäkerhet och tillse att verksamheten arbetar enligt best practices.
• Ansvara för att det finns support med kort varsel för verksamhetens lokala data centers (24/7/365)
Vem är du?
I rollen som Lokal IT Manager på Sector Alarm krävs en relationsbyggande nyfikenhet, pålitlighet och problemlösningsförmåga. Du behöver även stå för en stabilitet och tydlighet i var bolaget är på väg och du har en vilja att förbättra och driva saker i mål. I många av de projekt du driver påverkas människor och det är därför viktigt att du förstår beteenden, kan skapa goda relationer såväl med leverantörer som med medarbetare samt ha en förmåga att lyfta andra och hjälpa dem utvecklas.
Du har en förmåga att kunna analysera och förstå framtiden inom säkerhetsbranschen för att därefter omvandla dina insikter till tekniska och affärsmässiga initiativ. För att de olika initiativen sedan skall bli lyckade krävs att du kan övervinna hinder genom beslutsamhet och påverkan bland annat i form av en god kommunikativ förmåga samt en fallenhet i att kunna skapa ett gott samarbetsklimat med kollegor och beslutsfattare.
Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom IT och gärna erfarenhet från arbete i Servicedesk. Vidare har du en god inblick och förståelse för hur integrerade affärssystem fungerar, du förstår affären och har lätt att sätta dig in i verksamhetens processer.
Erfarenhet från arbete med CRM-system är meriterande.
Vi värdesätter dina kunskaper i IT-relaterade säkerhetsfrågor samt din goda kunskap gällande IT-drift och utveckling.
Vår nuvarande IT Manager går vidare till en ny tjänst inom Sector Alarm och finns kvar i organisationen. Det innebär att din onboarding och förutsättningarna för att snabbt komma in i arbetet är de bästa.
Du är van vid att arbeta på svenska och engelska både i tal och skrift.
Placeringsort – Göteborg.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Patrik Jensen på patrik.jensen@nexergroup.com eller +46 702 37 57 34. Välkommen med din ansökan.
Om Sector Alarm
Sector Alarm är en av Europas ledande leverantörer av säkerhetslösningar med mer än 600,000 nöjda och trygga kunder runt om i Europa. Vi har varit verksamma i branschen i över 25 år och levererar trygghet till hem och företag genom ledande säkerhetslösningar och en prisbelönt kundservice, med hela 95% kundnöjdhet.
Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor har vi genom våra 2700 anställda i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spanien, Frankrike och Italien lyckats positionera oss som en av de starkaste spelarna på alla våra marknader. Karriär och utveckling är viktigt för oss på Sector Alarm och vi erbjuder goda karriärmöjligheter i ett företag med en ambitiös tillväxtstrategi. Sex år i rad har vi blivit utsedda till ett av Sveriges ledande karriärföretag.
Läs mer på https://www.sectoralarm.se/