OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trafikområde Örebro är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med ca 365 anställda och 133 bussar ansvarar vi för att varje dag förenkla vardagsresorna för våra kunder i området. Busstrafiken drivs och utvecklas här i samarbete med vår uppdragsgivare Örebro region.
Dina arbetsuppgifter
Kvalitetschefens främsta uppdrag är att säkerställa att kvalitets och miljökrav i trafikavtalet omhändertas på ett bra sätt inom trafikområdet samt att se till att säkerhetsarbetet följer gällande rutiner. Kvalitetschefen ska stödja trafikchefen i att implementera nya/uppdaterade metoder och rutiner samt även följa upp att ledningssystemet fungerar som avsett. Kvalitetschef samordnar och är föredragande i det lokala KAMS-rådet (kvalitet, arbetsmiljö, miljö och säkerhet) och håller i det lokala förbättringsarbetet.
Övriga arbetsuppgifter:
· Driva aktiviteter för nöjda kunder och följa upp NKI
· Genomföra riskbedömningar för säkerhet, miljö och arbetsmiljö.
· Rapportera avvikelser inom områdena kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet.
· Stödja verksamheten i implementering, användande och uppföljning av ledningssystemet lokalt
· Vara drivande i utredningsarbete av avvikelser och säkerställa uppföljning samt
genomförande.
Som kvalitetschef kommer du att ingå i trafikområdets ledningsgrupp och
rapporterar till Trafikchefen på området. Du samverkar mycket med de lokala cheferna i trafikområdet för att gemensamt driva förbättringsarbetet. För att generera erfarenhetsåterföring rapporterar kvalitetschefen lokalt även till central Kvalitetschef på bolaget. Där av är rollen också en viktig komponent i utvecklingen av det gemensamma ledningssystemet.
Personliga egenskaper och utbildning
Vi söker efter en person med god kännedom om systematiskt förbättringsarbete och grundorsaksanalys, t ex TQM, Lean, Six Sigma, VU, etc. Vi tror att du är en erfaren projektledare med mycket god samarbets- och initiativförmåga. Du är van att presentera inför grupp och har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, då dokumentation och framtagning/granskning av rutiner är en viktig del av arbetet.
Du har arbetat med ISO9001/14001 el motsvarande certifierande system. Du skall ha kunskaper i att arbete med någon typ av förbättringsverktyg och drivs av att arbeta med ständigt förändrings och förbättringsarbete. Du bör vara självgående, analytisk och strukturerad och ha en god förmåga att prioritera.
Du skall ha god datorkunskap i framförallt Office-paketet. Tidigare erfarenhet av kundorienterad verksamhet är meriterande. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald tillhör.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en gedigen introduktion för att du skall komma in i arbetet på ett bra sätt. Som kvalitetschef har du stor möjlighet att påverka utvecklingen av arbetssätt och rutiner och sätta prägel på arbetet med att nå våra mål.
Hela vårt arbetssätt ska präglas av vår strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss”, och vara väl förankrat i våra värderingar och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Och du är en av dem som skall göra detta möjligt!
Om tjänsten
Sista ansökningsdag:
2016-07-24
Urval kan ske löpande under ansökningstiden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid medtillträde snarast. Individuell lönesättning.
Frågor angående tjänsten:
Namn Daniel Svensk, trafikchef.
E-post: daniel.svensk@nobina.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Karlsson
054-4001821
Marcelo Cruz Jansson
Göran Nyström
090-3408100
Susanna Lejeborg
0701872435
Ben Bernandersson
+46340506203
Charlotta Larsson
070-6705718
Tommy Lövgren
Peter G Hagert
+46-(0)8-410 650 27
Eva Nelson
Katarina Karlsson