OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med Örebroaren i fokus tillsammans med andra? Vill du bidra till en attraktiv och hållbar stad för alla? Då är du välkommen att söka till oss!
Om tjänsten
Kultur och fritidsförvaltningen bedriver verksamhet i centrum, stadsdelar såväl som på landsbygd. Vi håller nu på med ett förändringsarbete gällande hur Örebro kommun och förvaltningen arbetar med lokal- och anläggningsfrågor och behöver därför förstärkning av en lokal- och anläggningsplanerare med goda kunskaper inom avtalsfrågor.
I rollen som planerare hos oss tillhör du enheten Stöd, utveckling och extern samverkan. Du kommer arbeta med att säkerställa att lokalförsörjningsarbetet ska fungera såväl internt som externt. Ditt uppdrag kommer bestå av främst två delar. Den största delen innebär att du arbetar operativt med att stödja den dagliga driften med de dryga 100-talet avtal som vi har idag kopplade till lokaler och anläggningar. Mycket av ditt dagliga arbete handlar därför om upprättande av avtal, gränsdragningslistor, avtalstolkningar, ha kontakt med hyresgäster såväl som enhetschefer och ansvara för hyresgästanpassningar i lokaler. Vidare blir du förvaltningens representant vid lokalanskaffning där du deltar på projekterings- och byggmöten och även den samordnande rollen vid inflyttningar tillsammans med verksamheterna. I rollen kommer du också tillsammans med kollegor identifiera, driva, samordna och administrera förvaltningens kort- och långsiktiga behov såsom lokaler och anläggningar. Din roll kommer vara ny i gruppen vilket ger dig möjlighet att vara med att utforma tjänsten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ta fram avtal i dialog med berörd verksamhet gällande lokaler och anläggningar
• identifiera och beskriva behovsförändringar inom förvaltningens verksamhetsområden på kort- och lång sikt genom att tillsammans med kollegor analysera omvärldsspaning kring trender och tendenser i samhället, befolkningsprognos samt utveckling och planering av det växande Örebro utifrån översiktsplanering
• vara beställare av lokalanpassningar och tilläggstjänster, delta på projekterings- och byggmöten samt säkerställa IT-leverans i nya lokaler och samordna inflyttning tillsammans med verksamheterna
• vara förvaltningens kontaktperson mot lokalförsörjningsavdelningen, deltar i lokalsamordningsgruppen inför samordning av underlag för den kommunövergripande lokalförsörjningsplanen
• ge verksamhetsspecifikt expertstöd, genomföra och skriva utredningar samt föredra ärenden i nämnd
• driva och följa upp utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten samt leder projekt och arbetsuppgifter
Kompetenskrav
• adekvat högskoleexamen 180 hp med inriktning mot samhällsplanering, bygg- och fastighet eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• erfarenhet av att teckna, förhandla och följa upp kring avtal
• erfarenhet av arbete med utredningar
I rollen som planerare behöver du kunna använda och omsätta forskningsmetodik och statistik inom verksamhetsområdet. Du kan också förstå och tillämpa affärsmässiga principer samt fokusera på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Du är trygg, stabil, kan skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen du befinner dig i. I arbetet kan du ta initiativ och ha mod att agera efter din egen övertygelse. Vidare kan du planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kan och tycker om att ha kontakt med andra i ditt arbete och du samarbetar väl. Rollen kräver att du är socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang där du skapar kontakter och underhåller relationer.
Arbetet kräver att du har god kommunikativ förmåga samt har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• god kunskap inom ekonomi och juridik kopplat till sakområdet
• verksamhetskunskap utifrån Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområden
• erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Kultur- och fritidsförvaltningen hanterar ett stort antal lokaler och anläggningar som ska möjliggöra olika livsmönster och intressen på fritiden. Enheten Stöd, utveckling och extern samverkan jobbar bland annat med stöd till förvaltningsledningen i olika utvecklings- och samordningsfrågor, stöd till civilsamhället/föreningar genom bidragshantering och tillgängliggöra ändamålsenliga lokaler samt informations- och utvecklingsinsatser. Enheten består av 15 medarbetare och en enhetschef.
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 29 januari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67