Lokal- och anläggningsplanerare till Kultur- och fritidsförvaltningen

Lokal- och anläggningsplanerare till Kultur- och fritidsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Tycker du det låter intressant och givande att få arbeta med att göra Örebro till en mer attraktiv och hållbar stad för alla Örebroare? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi söker nu en lokal- och anläggningsplanerare med goda kunskaper inom avtalsfrågor, som vill vara med och driva förändringen av hur Örebro kommun och vår kultur- och fritidsförvaltning arbetar med lokalförsörjning.

Om tjänsten 
Kultur och fritidsförvaltningen bedriver verksamhet i centrum, stadsdelar såväl som på landsbygd. Vi håller nu på med ett förändringsarbete gällande hur Örebro kommun och förvaltningen arbetar med lokal- och anläggningsfrågor och behöver därför förstärkning av en lokal- och anläggningsplanerare med goda kunskaper inom avtalsfrågor.  

I rollen som planerare hos oss tillhör du enheten Stöd, utveckling och extern samverkan. Du kommer arbeta med att säkerställa att lokalförsörjningsarbetet fungerar, såväl internt som externt. Ditt uppdrag kommer bestå av främst två delar. Den största delen innebär att du arbetar operativt med att stödja den dagliga driften med de dryga 100-talet avtal som vi har idag kopplade till lokaler och anläggningar. Mycket av ditt dagliga arbete handlar därför om upprättande av avtal, gränsdragningslistor, avtalstolkningar, ha kontakt med hyresgäster såväl som enhetschefer och ansvara för hyresgästanpassningar i lokaler. Den andra delen innebär att du blir du förvaltningens representant vid lokalanskaffning där du deltar på projekterings- och byggmöten och även är den samordnande rollen vid inflyttningar tillsammans med verksamheterna. I rollen kommer du också tillsammans med kollegor identifiera, driva, samordna och administrera förvaltningens lokaler och anläggningar utifrån både kort- och långsiktiga behov. Denna roll är unik och ny för verksamheten vilket ger dig möjligheten att vara med och utforma tjänsten tillsammans med dina kollegor.

Exempel på arbetsuppgifter:

• vara beställare av lokalanpassningar och tilläggstjänster i redan förhyrd lokal, delta på projekterings- och byggmöten samt säkerställa IT-leverans i nya lokaler och samordna inflyttning tillsammans med verksamheterna
• vara förvaltningens kontaktperson mot lokalförsörjningsavdelningen och ansvara för samordning med lokalförsörjningsavdelningen inför hyresgästanpassningar
• ta fram avtal i dialog med berörd verksamhet gällande lokaler och anläggningar, vara stöd i förhandlingar och i uppföljning av avtal
• arbeta med strategiska planer kopplade till behovsförändringar, långsiktig lokalförsörjning och investeringar
• genomföra och skriva utredningar samt föredra ärenden i nämnd
• driva och följa upp utvecklings- och kvalitetsarbete för verksamheten samt leda projekt och driva arbetsuppgifter

Om arbetsplatsen
Kultur- och fritidsförvaltningen hanterar ett stort antal lokaler och anläggningar som ska möjliggöra Örebroarnas olika livsmönster och fritidsintressen. Enheten Stöd, utveckling och extern samverkan stödjer förvaltningsledningen i utvecklings- och samordningsfrågor. De ger också stöd till civilsamhället och föreningar genom bidragshantering och att tillgängliggöra ändamålsenliga lokaler, samt med informations- och utvecklingsinsatser. Enheten består av 15 medarbetare och en enhetschef.

Läs mer om våra förmåner samt hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som lokal- och anläggningsplanerare behöver du ha en bred verksamhetskännedom och vara väl insatt i lokalförsörjningsfrågor. Du är trygg, stabil, kan skilja på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen du befinner dig i. I arbetet kan du ta initiativ och ha mod att agera efter din egen övertygelse. Vidare kan du planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kan och tycker om att ha kontakt med andra i ditt arbete och du samarbetar väl. I tidiga skeden är dina uppdrag ofta otydliga och förutsättningarna oklara. Detta ställer krav på att kunna växla mellan att ha fokus på en övergripande nivå men också på en lägre detaljeringsnivå, men gör även att du i rollen får en spännande och dynamisk arbetsmiljö!

Arbetet kräver att du har god kommunikativ förmåga samt har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du bör känna dig bekväm att prata inför större och mindre grupper. Du behöver ha förmåga att se möjligheter och hitta lösningar samt ha ett ödmjukt men fast tillvägagångssätt vid problemlösning. Vi behöver dig som kan hantera förändringsarbete med bibehållet lugn, trygghet och profession och samtidigt bidra till fortsatt god leverans.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen 180 hp med inriktning mot samhällsplanering, fastighetsekonomi, byggingenjör eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• god kunskap i Office 365

Meriterande:

• god kunskap inom ekonomi och juridik
• erfarenhet av bygg- eller fastighetsbransch
• erfarenhet av arbete med lokalförsörjning
• erfarenhet av att förhandla och skriva avtal
• erfarenhet av projektledning
• verksamhetskunskap utifrån Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområden
• erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Antal tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse t.o.m. 14 september 2024

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024