OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som lokal och servicesamordnare på Länsstyrelsen i Stockholm har du ett helhetsansvar för vår internservice och för våra lokaler. Du samordnar den dagliga verksamheten bestående av reception, konferens, vaktmästeri, kontorsservice och fastighetsrelaterade frågor. Du säkerställer att våra lokaler är trivsamma och fungerar bra utifrån verksamhetens behov. Du arbetar med inköp och är kravställare av varor och tjänster kopplat till ditt uppdrag. Du är kontaktperson mot våra leverantörer där du ansvarar för avtalsfrågor, uppföljning och kvalitetssäkring. Du har en central roll i samarbetet med fastighetsförvaltare med vilken du initierar och driver utvecklingsfrågor kopplat till vår kontorsmiljö.
Kvalifikationer
Du ska ha
• relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna.
• erfarenhet av liknande arbete som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• erfarenhet av att arbeta i Proceedo eller liknande system för elektronisk beställning.
• goda kunskaper om lokal och fastighetsfrågor kopplat till kontorsmiljö.
• erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt inom lokal och fastighetsområdet.
• goda kunskaper i MS Office
• god förmåga att hålla presentationer / utbildningar
• mycket god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt.
Personliga egenskaper
Som lokal och servicesamordnare kommer du ha en central och synlig roll på myndigheten. Det är därför viktigt att du tycker om att skapa relationer och som person är du strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du har god förmåga att ta egna initiativ och trivs i rollen som problemlösare. Du tar eget ansvar och arbetar självständigt men har samtidigt god förmåga att samarbeta i team. En positiv och lösningsorienterad attityd är en förutsättning. Du besitter en hög digital mognad och kommer hantera samtliga administrativa uppdrag digitalt. För serviceteamet kommer du ha en samordnande roll och bidra till en bra arbetsmiljö. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Arbetsplatsbeskrivning
På enheten för verksamhetsutveckling och service arbetar vi med frågor som rör myndighetens verksamhetsplanering och styr-och ledningsprocess. Vi håller samman och stöder arbetet med verksamhetsutveckling, e-förvaltning och it-frågor. Vi ger även intern service samt ansvarar för våra lokaler, vår konferensanläggning och posthantering.. Servicefunktionen på Länsstyrelsen består av fem medarbetare. En samordnare, två fastighetsskötare, två konferensvärdar. Du kommer att rapportera till enhetschefen för verksamhetsutveckling och service, en enhet inom avdelningen inom verksamhetsstöd.
Övrigt
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Anställningsform: Tillsvidare(Provanställning kan komma att tillämpas)
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast
Diarienummer: 4878-2018
Sista ansökningsdag: 2018-12-02
Ansökningsförfarande
Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Kontaktperson
Lotta Mannerstråle
070-281 40 55
Lars Bredberg
010-223 12 96
Mia Lindström
010-223 15 01
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36