OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Fastighetsavdelningen. Sista ansökningsdag: 2017-01-04.
Fastighetsavdelningen ansvarar för den strategiska planeringen av universitetets lokaler och bostäder. Avdelningen är universitetets representant i fastighets- och lokalrelaterade frågor samt i bostadsförsörjningsfrågor. Fastighetsavdelningen är en servicefunktion för hela universitetet med uppdraget att tillhandahålla kostnadseffektiva och ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Avdelningen är i ett utvecklingsskede och den 1 januari 2017 kommer avdelningen att utökas med personal från Tekniska avdelningen, antalet anställda blir då drygt 55 personer. Ett syfte med sammanslagningen är att utveckla den interna servicen mot ett facility management-koncept. Vi söker nu en lokalansvarig till Sektionen för lokalförsörjning, som tillhandahåller cirka 300 000 kvm lokaler. Rollen som lokalansvarig erbjuder dig en stor variation i ditt arbete med stort utvecklingsfokus.
Arbetsuppgifter
I anställningen som lokalansvarig ansvarar du för att vara behjälplig gentemot institutioner/motsvarande vid Stockholms universitet inom frågor som rör lokaler och dess funktioner. Detta görs genom att arbeta på ett tydligt och kompetent sätt med fokus på långsiktighet.
• Att vara kontaktperson för universitets institutioner/motsvarande i lokalfrågor.
• Att hålla dig informerad om verksamheternas förändringar och behov.
• Att samordna lokalfrågor inom universitetet samt med fastighetsägare.
• Att vara kontaktperson mot fastighetsägare i drift- och underhållsfrågor.
• Att bevaka verksamhetens intresse i fastighetsägarens planering av åtgärder.
• Att bevaka att beställda åtgärder utförs, vilket innebär kontakt med leverantörer, fastighetsägare samt med interna funktioner som lokalservice och gods.
• Projektledning av mindre verksamhetsanpassningar.
Kvalifikationer
Som person är du serviceinriktad och strukturerad då du har många pågående projekt och möter många olika människor i ditt dagliga arbete. Du har förmågan att snabbt ändra om din vardag och förändra prioriteringarna i ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och ett öppet förhållningssätt, vilket gör att du prestigelöst kan diskutera olika lösningsalternativ på frågor relaterade till verksamheten. Tack vare din goda samarbetsförmåga kan du bemöta flera olika typer av personligheter på ett bra sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
• Minst 4–5 års arbetslivserfarenhet inom service med kundansvar.
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska.
• Bra på att sätta dig in i nya system och har goda kunskaper i Officepaketet.
• Körkort B.
Det är meriterande, om du har
• yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller inom facility management och fastighetsförvaltning
• utbildning inom bygg, fastighetsförvaltning eller facility management
• erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av fastighetssystem.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är en tidsbegränsad anställning på 1,5 år. Stockholms universitet tillämpar individue
Stockholms universitet – hos oss ger utbildning och forskning resultat.