OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter, i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Lokalansvarig (Facility Manager) till Skolinspektionen
Nu söker vi en driven och utvecklingsinriktad person som ska ansvara för myndighetens lokalplanering och facility management och verka för ett ändamålsenligt och effektivt lokalstöd på alla våra kontor. Du samordnar, projektleder och följer upp lokalprojekt, samordnar kontorsstöd och ansvarar löpande för myndighetens upphandlingar och uppföljning av leverantörer. Arbetet innebär både att arbeta övergripande och operativt.
Under 2020 ska myndigheten ta fram en ny lokalstrategi och genomför också en förändring av våra lokaler i Stockholm.
Tjänsten är placerad inom enheten för IT och kontorsservice som består av 8 medarbetare. Din närmaste chef är IT-chefen. Enhetens ansvarsområden omfattar IT, telefoni, lokaler och kontorsstöd. Enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och juridik med placering i Stockholm.
Arbetsuppgifter
• Ansvarar för och utvecklar myndighetens facility management
• Samordnar och utvecklar kontorsstödet
• Projektleder lokalprojekt
• Ansvarar för kravställning, upphandling samt uppföljning av leverantörer
• Framtagande standarder och riktlinjer på lokalområdet
• Fysisk säkerhet, exempelvis skalskydd
Kvalifikationer
• Under flera år arbetat i en liknande roll
• Relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av att leda lokalprojekt
• Erfarenhet av kravställning och uppföljning av externa leverantörer.
• Arbetserfarenhet från offentlig sektor
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du också har:
• Erfarenhet av arbetsledning
• Erfarenhet av kravställning och upphandling enligt LOU
• Erfarenhet av budget och ekonomisk uppföljning
Som person är du strukturerad, problemlösande, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du gillar att ge service. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 17 maj, 2020. Ansökan har dnr 2020:3819.
Frågor
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Bratt tfn 08 58608085, har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Marjut Thelin tfn 072 987 4629.
Fackliga företrädare
Anders Löfgren (Saco-S), Ulf Pantzare (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.