Lokalcontroller på Vård- och omsorgskontoret

Lokalcontroller på Vård- och omsorgskontoret

Arbetsbeskrivning

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

I vårt arbete på vård- och omsorgskontoret utgår vi från senioren Leylas och tonåringen Elias behov, perspektiv och önskemål. 2019 blev kommunen utsedd till årets kvalitetskommun och nu arbetar vi för att Leyla, Elias och de andra omsorgstagarna i kommunen ska vara trygga och ge oss högsta betyg för det stöd och den service de får.

Vård- och omsorgskontoret består av cirka 70 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Kontoret är en beställarorganisation och är uppdelat i fyra avdelningar.

Vi har ett mycket gott samarbete mellan politiker, tjänstepersoner och vård- och omsorgsföretag, en budget i balans och en genuin vilja till utveckling. Vi har också nyligen gjort en organisatorisk förändring för att skapa tydlighet i roller och ansvar och för att skapa ännu bättre förutsättningar för utvecklingsarbete.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och strukturerad lokalcontroller som vill vara med i vårt arbete med att skapa bästa möjliga omsorg för brukare och kunder i Sollentuna. Tjänsten är placerad på den nya avdelningen ekonomi och verksamhetsstöd. Avdelningens uppdrag är att skapa förutsättningar för en god intern styrning och kontroll och ger stöd i frågor om ekonomi, lokaler, IT-system och digitalisering. Avdelningen har 10 medarbetare.

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande jobb för dig som trivs med både strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har uppdraget att säkerställa att vård- och omsorgskontoret har ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler.

Som lokalcontroller arbetar du utifrån en beslutad lokalförsörjningsplan. Du säkerställer att tid- och aktivitetsplan hålls samt att lokalerna är ändamålsenliga utifrån målgrupp, behov och lagstiftning. Du arbetar löpande med inventarierutiner och ser att inventarieförteckningar är uppdaterade. Du ansvarar också för anläggningsredovisning, investeringsbudget och uppföljning av investeringar enligt kommunens styrprocess.

Lokalcontrollern är vård- och omsorgskontorets representant i olika arbetsgrupper kopplat till utveckling av förfrågningsunderlag, upphandling av byggnationer eller andra upphandlingar av verksamheter.

Vård- och omsorgskontorets lokalbestånd består av sju särskilda boenden, nio bostäder enligt LSS samt ett antal gemensamhetslokaler där vi är hyresgäster.

Kompetenskrav
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, inriktning fastighetsekonomi eller civilingenjör. Du har arbetat med lokalförsörjning, ombyggnadsprojekt och/eller har erfarenhet av verksamheter som skola, omsorg eller liknande. Du har kunskap om utformning av lokaler och vilka myndighetskrav som ställs på lokaler, tillgänglighetsfrågor samt fastighetsrättsliga frågor.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat med jämförbara uppgifter och har erfarenhet av att driva projekt och utredningar. Erfarenhet av facility management och kunskaper inom LOU samt erfarenhet från rollen som kravställare och beställare är meriterande. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i stöd- och stabsfunktion i en politiskt styrd organisation.

Du har en god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt. Att använda digitala verktyg är naturligt för dig.

Vi söker dig som självständigt driver dina processer och har god samarbetsförmåga. Du är strategisk, men tycker också om att jobba med operativa arbetsuppgifter. Du är strukturerad och uppnår resultat.

Vi erbjuder
Som lokalcontroller har du en viktig roll i vårt arbete. Om du vill jobba hos oss kommer du till en spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och gör skillnad på riktigt.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan, med personligt brev och cv via www.mercuriurval.se (ref.nr SE-14435).

http://www.mercuriurval.com/RS/SE-14435
Eventuella frågor besvaras av Monika Hammarbäck på Mercuri Urval, monika.hammarback@mercuriurval.com

Vi gör urval löpande så ansök snarast möjligt, dock senast den 22 juni.

I denna rekrytering görs en bakgrundskontroll innan anställning erbjuds.



Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentuna kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 22 juni 2021

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024