Lokalenheten söker administratör med fokus på hyror och avtal (vikariat)

Lokalenheten söker administratör med fokus på hyror och avtal (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vi på Utbildningsförvaltningen söker nu en administratör med intresse för siffror och avtal.

Tjänsten avser ett vikariat med start omgående fram till och med sista januari 2024.

Om Utbildningsförvaltningen
Utbildningsförvaltningen i Stockholms stad är Sveriges största förvaltning med cirka 16 000 anställda. Förvaltningen ansvarar bland annat för drift och utveckling av kommunens grund- och gymnasieskolor. Utbildningsförvaltningen är en av Sveriges största hyresgäster. Vi hanterar hyror som uppgår till cirka 2 miljarder kronor per år för stadens skollokaler.

Vi erbjuder dig
Hos oss omges du av inspirerande och utvecklingsinriktade kollegor. Miljön präglas av nyfikenhet, öppenhet och förtroende där vi arbetar utifrån verksamhetens bästa. Det är roligt att arbeta här och du gör ett viktigt jobb! Arbetsplatsen är centralt belägen på Kungsholmen, Hantverkargatan 2F. Du har goda möjligheter till flexibel arbetstid och friskvård. 

Rollen som hyresadministratör på lokalenheten
Du kommer tillhöra stabs- och avtalsgruppen som bland annat arbetar med utbildningsförvaltningens hyresavtal. Gruppen består bland annat av hyresadministratörer, fastighetsjurister och controller. Som hyresadministratör har du det dagliga ansvaret för administration kring hyresavtal och hyresbetalningar gällande de lokaler som utbildningsförvaltningen hyr in och hyr ut. Du rapporterar till gruppens biträdande enhetschef och deltar på enhetens arbetsplatsträffar och möten.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära:

- hyresavisering och uppdateringar av avtal i vårt avtalshanteringssystem L.E.B (LOIS)
- hyresbetalningar i ekonomisystemet Agresso och ekonomisk uppföljning av dessa
- regelbunden kontakt med fastighetsägare kring hyresavisering
- samarbete med kollegor för att säkerställa rätt uppgifter för hyresbetalning
- avisering av våra hyresgäster samt utrednings- och analysarbete kring hyresavier och avtal

Din erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning inom ekonomiområdet alternativt har motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig.

Dessutom vill vi att du har:

- aktuell arbetslivserfarenhet inom hyresadministrativt arbete
- erfarenhet av att arbeta i något hyressystem
- god datorvana framförallt i Excel 
- goda kunskaper att kommunicera i tal och skrift på svenska då du ansvarar för administration och för dialog med olika kontaktytor

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av hyressystemet L.E.B (LOIS)
- arbetat med relevant administration inom kommunal förvaltning

Vi söker dig som tar stort eget ansvar och förblir motiverad trots motgångar. Du har ett organiserat och strukturerat arbetssätt där du prioriterar och håller uppsatta tidsramar. I rollen förväntas du vara noggrann och fokuserad. Du har förmågan att se till detaljer och lägger stor vikt vid korrekt utförda arbetsuppgifter. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har lätt för att arbeta med siffror och en god förståelse i att tolka avtal.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Din ansökan
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten. Tester kan bli aktuella i den här rekryteringen. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Colbro, HR-konsult
0850811737
Thomas Eriksson, bitr. enhetschef
0850833719
Thomas Eriksson, bitr. enhetschef
08-508 33 719
Jessica Colbro, HR-konsult
08-508 11737
Åsa Härkegård, enhetschef
08-508 333 33
Åsa Härkegård, enhetschef
08-50833333
Felix Wickman, biträdande enhetschef
08-50833577
Jessica Colbro, HR-konsult
08-50811737
Jessica Colbro
08-50811737
Linda Gustavsson, HR-konsult
08-508 117 40

Sammanfattning

Besöksadress

Box 22049
None

Postadress

Box 22049
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024