OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ansvarar för drift, underhåll och städning av de flesta lokaler där kommunen bedriver verksamhet.Fastighetskontorets målsättning är att inom givna ekonomiska ramar erbjuda lokalnyttjarna ändamålsenliga och väl skötta lokaler.Arbetsuppgifter: Ansvar för löpande fastighetsförvaltning och långsiktig lokalförsörjning.Initiera och ansvara för sammanställningar i samband med om- och utbyggnadsbehov samt medverka i tidiga utrednings- och programskeden.Tillsammans med medarbetarna utveckla och driva hyresrutiner och system inom förvaltningen.Kvalifikationer: Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet.Erfarenhet från fastighetsförvaltning, lokalplanering, fastighetsutveckling och utredningar.Ledarerfarenhet med resultatansvar.Du är kommunikativ och skapar förtroende i dina kontakter.Du arbetar strategiskt, processinriktat och strukturerat.Förmåga att entusiasmera kollegor och medarbetare samt förmåga att förmedla gemensamma mål och resultat.Viktig är också förmågan att förhandla, att skapa vinna-vinna situationer.Du är analytisk och ser vägar och möjligheter för att nå resultat.Välkommen med ansökan ifylld med referensnummer och meritförteckning till Skellefteå kommun, Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 931 85 Skellefteå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00