Lokalförsörjningschef till Fastighetssektionen

Lokalförsörjningschef till Fastighetssektionen

Arbetsbeskrivning

RK Service, Förvaltningsavdelningen

Har du gedigen erfarenhet som chef och är trygg och tillitsfull i ditt ledarskap? Har du arbetat med lokalförsörjningsfrågor? Trivs du i en verksamhet med fokus på service, utveckling, och ständiga förbättringar? Då finns en spännande utmaning för dig.

Sektionen ansvarar bland annat för lokalförsörjning, byggprojekt, inplacering, inredning och konst, fysisk arbetsmiljö, tillgänglighet, teknisk infrastruktur, kontinuitetsplanering samt att vara beställare och samarbeta med våra hyresvärdar. På sektionen arbetar cirka 15 specialister och experter inom samtliga områden. Verksamheten bedrivs främst i Regeringskansliets förhyrda lokaler i centrala Stockholm, men vi har även verksamhet i Malmö och Göteborg. Nuvarande lokalyta är ca 140 000 kvm.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som sektionschef utvecklar och leder du en professionell lokalförsörjningsverksamhet där arbetet till stor del är projekt- och processorienterat. Som chef har du ett coachande förhållningssätt, sätter tydliga mål, delegerar samt skapar delaktighet och engagemang hos medarbetarna individuellt och i grupp. Du har ansvar för sektionens verksamhetsplanering, kompetensförsörjning och uppföljning. Tillsammans med andra driver du sektionen i arbetet med standardiserade lokaler och servicetjänster samt lokaloptimering.  Du deltar i olika styrgrupper för fastighetsprojekt och företräder den egna organisationen och Regeringskansliet internt och externt. I enhetens ledningsgrupp bidrar du med ett helhetsperspektiv, övergripande strategier samt till gemensam utveckling och lärande. Du rapporterarar till enhetschefen.

Din bakgrund
Vi söker dig med mångårig erfarenhet som chef och ledare med personal-, budget- och verksamhetsansvar. Du har relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Om du har kompletterat din utbildning med en projektledarutbildning är det meriterande. Du har dokumenterad erfarenhet av fastighetsfrågor, flerårig erfarenhet av förändringsledning och processutveckling samt erfarenhet av projektarbete, gärna i kombination med att utveckla digitaliserade arbetssätt.

Erfarenhet av att vara beställare av fastighetsprojekt och lokalanpassningar hos fastighetsägare är meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av upphandling, inköp och avtalsförvaltning samt att du tidigare har arbetat med säkerhetsfrågor. Vidare är det meriterande att ha lett specialister och experter samt arbetat i ledningsgrupp.

Dina egenskaper
Du har god förmåga att leda, utveckla och motivera medarbetare kombinerat med att strukturera, organisera, prioritera, sätta upp och hålla mål och tidsramar. Du tänker strategiskt, hanterar målkonflikter, har ett brett perspektiv på frågor och kan se dess långsiktiga konsekvenser. Du har förmåga att samarbeta på olika nivåer och kan skapa förtroende och goda relationer samtidigt som du är tydlig, prestigelös och säkerställer att ditt budskap når fram. Du har förmåga att anpassa inriktning och utveckla kompetens när omvärlden, uppdragen och målen förändras. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och att anpassa framställningen efter mottagaren. Du är kreativ, flexibel och har en problemlösande analysförmåga. Du vågar fatta beslut och agera i de olika chefsrollerna.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning. Regeringskansliet tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde i september 2023 eller enligt överenskommelse.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.  Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund 

Det kan förekomma tester eller arbetsprov i samband med rekryteringsprocessen.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Ulrika Sundström på 08-405 20 07. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Lisa Karlström på 08-405 87 67. Fackliga kontakter är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom- Engberg för ST och Lars Vestberg för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2023-02-28.  

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


7 juni 2024

2 juni 2024

29 maj 2024