OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Arbetsförmedlingens Lokalförsörjningsenhet söker vi nu en Verksamhetspartner som ska arbeta inom sektionen Lokalplanering.
Lokalförsörjningsenheten ansvarar för både operativt och strategiskt arbetet kring planering, utformning och genomförande av förändringar i Arbetsförmedlingens lokaler över i landet. Enheten levererar tjänster och produkter inom hela lokalförsörjningsområdet.
Som Verksamhetspartner arbetar du i dialog med Arbetsförmedlingschefer och Marknadschefer och tar fram lokalbehov. Lokalbehoven omsätts i en nationell Strategisk lokalresursplan som löper över flera år, en årlig nationell Lokalplan samt underhållsplaner. Alla planer är väl avstämda och överenskomna med samtliga berörda intressenter.
Du är ansvarig för att genomföra förstudier inom ramen för Lokalplanen. Du är uppdaterad i riktlinjer och koncept inom ansvarsområdet
Kvalifikationer/kompetens
• Högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Goda kunskaper inom Arbetsmiljöverkets föreskrifter, tillgänglighetslagstiftningen och Boverkets författningssamling.
• Mycket God vana av att leda projekt med ansvar för Ekonomi (budget/utfall och prognoser).
• Mycket God vana av att utforma beslutsdokument innehållandes ekonomiska investeringsbedömningskalkyler, nytto/effektanalyser samt projekt- och tidplaner.
• Erfarenhet av arbete i flera faser i lokalförsörjningsprocessen såsom behovsinventering, förstudiearbete, lokalsök och genomförande av lokalprojekt.
• Mycket god datorvana i Microsoft Office program.
• God kännedom om hyreslagstiftningen och Plan- och bygglagen.
• Erfarenhet av Fastighetsförvalting.
• Förhandlingsvana – avtalshantering
Personliga egenskaper
• Mycket God förmåga att bygga relationer, samarbeta och skapa nätverk.
• Serviceinriktad och lyhörd för olika intressenters behov/krav och synpunkter.
• Självgående och proaktiv, tar egna initiativ att jobba mot uppsatta mål och skapa goda resultat.
• God strategisk förmåga. Van att hantera ett långsiktigt perspektiv samt att ha en förmåga att omsätta långsiktiga mål till kortsiktiga aktiviteter.
• God analytisk förmåga. Van att utvärdera problem och möjligheter ur olika perspektiv och dra slutsatser.
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift.
• God förmåga att planera och driva arbete där flera resurser är inblandade.
• Konstruktiv och lösningsfokuserad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet. Körkort är ett krav då det förekommer resor.
Övrigt
Anställningen är på heltid och tillsvidare. Provanställning om 6 månader tillämpas. Placeringsort är Stockholm.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 10 april 2017 märkt med diarienummer AF-2017/0020 7490. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsförmedlingen.se/ledigajobb). När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga CV och personligt brev i ansökan. Betyg/intyg lämnas vid en eventuell intervju. #li-post
Vid frågor kontakta
Charlott Sundeen Sektionschef Lokal och Logistik , 010-487 61 31
Jeanette Berg SACO, 010-487 96 15
Marie Helenius ST, 010-488 04 94
Ulf Törnkvist SEKO, 010- 487 04 46
Kristina Kumbrant Personalspecialist, 010-486 58 26
Adelina Popescu Rekryterare, 010-488 18 09
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740