OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som lokalförvaltare med ekonomisk inriktning tillhör du avdelningen för Fastighet och säkerhet som består av Lokalförsörjnings-, Förvaltnings- och Säkerhetsenheten. Din roll finns på Förvaltningsenheten som ansvarar för lokalförvaltning, internsservicetjänster, brand- och säkerhetssamordning. I enhetens ansvar ingår ekonomisk förvaltning av alla avtal inom området (hyres-, el- och internserviceavtal, bevakningstjänster med flera). Du säkerställer att alla avtal nyttjas i enlighet med upprättade villkor, på ett affärsmässigt sätt och till rätt kvalitet. Du kommer att ha löpande kontakter med fastighetsägare, leverantörer och branschorganisationer.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du tycker om och har förmåga att möta människor med kunskap och engagemang i arbetet med avtals- och ekonomifrågor. Du förväntas delta och arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete inom myndigheten. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär att vara ekonomisk förvaltare av myndighetens hyresavtal samt för övriga avtal inom området. Du ska bistå i enhetens utveckling av arbetsprocesser för ekonomisk förvaltning. Du ansvarar för förvaltning av upprättade hyresavtal, tolkning av avtal, handläggning av omförhandlingar och bevakning av uppsägningar. Du kommer att stödja enhetschef i administration, budgetarbetet, prognoser och uppföljning. Du säkerställer att fakturerade kostnader stämmer överens med upprättade avtal. Du medverkar i arbetet med utveckling av arbetsrutiner, tjänster och att identifiera behov och säkerställa god samverkan och arbetsflöden internt inom myndigheten. Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningens lokalstrateg, förvaltningsenhetens tjänstesamordnare och övriga kollegor.
Kvalifikationer
• Högskoleutbildning/akademisk examen inom fastigheter, ekonomi, teknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Minst tre års arbetslivserfarenhet av fastighetsekonomi, hyresjuridik och avtalsrätt
• Mycket god datorvana (Officepaketet)
• B-körkort
Förmågor
• Att vara serviceinriktad och lösningsorienterad
• Att ta initiativ och ta ansvar för att utveckla arbetssätt inom området
• Att planera ditt arbete, hålla en god struktur samt hålla tidsramar
• Att säkerställa god kvalitet och leveranser
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
Meriter
• Erfarenhet av arbete med lokalförsörjning
• Erfarenhet av projektledning samt att arbeta i projektform
• Erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Gävle alternativt Stockholm.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Med anställning följer en skyldighet att bli krigsplacerad.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 30 juni 2024. Vi planerar att hålla intervjuer vecka 33-34.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.
Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus