Lokalförvaltare sökes till kund i Täby

Lokalförvaltare sökes till kund i Täby

Arbetsbeskrivning

Är du en van fastighetsförvaltare och vill arbeta med varierande uppgifter? Då kan detta uppdrag vara för dig!

Om uppdraget

Vår kund söker en lokalförvaltare till sitt team med start snarast möjligt. Uppdraget löper på heltid fram till 2023-07-01 med möjlighet till förlängning. Placeringsort: Täby

Dina arbetsuppgifter

Som lokalförvaltare kommer du huvudsakligen att arbeta med ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter inom förvaltningen av kundens lokaler. Du har ett affärsmässigt ansvar för dina kunder och säkerställer en långsiktigt och hållbar förvaltning av ditt fastighetsbestånd. Arbetsuppgifterna omfattar till en viss del tekniska arbetsuppgifter. Du verkar även som kundens ansikte utåt till hyresgästerna.

Du kommer ha löpande kontakt med entreprenörer, leverantörer, projektledare och hyresgäster gällande bygg- och fastighetsfrågor. Du kommer också vara delaktig i att driva olika typer av upphandlingsprojekt och administrativa projekt kopplat till förvaltningen.

Tjänsten omfattar förvaltning av lokaler inom barn och grundskola, kultur och fritid, men också i vissa fall näringsliv och social och omsorg.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantera skador såsom vatten/brand och skadegörelse tillsammans med försäkringsbolaget och andra myndigheter
- Hantera felanmälningar som inkommer från hyresgäster och allmänheten.
- Ansvara för att alla myndighetskrav kopplade till fastigheten är godkända, detta med stöd av den tekniska förvaltningen.
- Upprätta/uppdatera och förvalta fastigheternas underhållsplaner samt budgetera och prognostisera det planerade underhållet löpande under året
- Budgetera prognostisera övriga kostnader kopplade till driften på objektsnivå
- Ansvara för omförhandling/uppsägning och nytecknande av hyresavtal och tilläggsavtal
- Ekonomiskt ansvar för driftnettot per objekt med stöd av den tekniska förvaltning avseende media
- Hantering av mindre byggprojekt som hyresgästanpassningar, rivningar och ombyggnader (projekt av större eller mer komplex karaktär ska beställas till närmsta chef av förvaltaren)
- Delaktig i driftmöten med driftentreprenörer
- Ansvarig för att ta fram underlag och driva processen kring avyttringar
Delaktig i överlämning från projekt till förvaltning, inkluderar tidiga skeden där så krävs
- Ansvarig för att kalla till hyresgästmöten och delta på skyddsronder i den omfattnings som krävs för objektet
- Säkerhetsställa att fastighetsdata är korrekt för det egna beståndet
- Planera kommande investeringar i investeringsforum för KS
- Hyresgästens främsta kontaktperson i frågor rörande objektet, inkluderar externa och interna hyresgäster
- Kontaktperson för externa fastighetsägare vid inhyrning
- Kontering och attestansvar för fakturahantering kopplade till objekt i förvaltarens bestånd
- Ansvarig för eventuella krediteringar och vidarefaktureringar till tredje part
- Delta tillsammans med projektledare i den utsträckning som krävs för projekt i beståndet


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet
- Erfarenhet av arbete som förvaltare
- Goda kunskaper inom lokalhyresjuridik, entreprenadjuridik, LOU och offentlig förvaltning, samt fastighetsekonomi och budgetarbete
- Förhandlingsvana och erfarenhet av upphandling
- Vana av kundkontakter och administrativa uppgifter
- Erfarenhet av att arbeta i verksamhetsstödjande system
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- B-körkort


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att arbeta förvaltningsövergripande inom offentlig förvaltning
- Goda kunskaper inom fastighetsteknik


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 28 april 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024

Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024