Lokalförvaltare till förvaltningssektionen i Stockholm

Lokalförvaltare till förvaltningssektionen i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas vilket gör lokalfrågan till ett aktuellt och centralt område. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,8 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1 300 hyresavtal till en hyreskostnad om ca 3 miljarder kronor.
Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling. Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Förvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter. Sektionen är organiserad i åtta grupper. Du kommer tillhöra gruppen Nationella avdelningar tillsammans med 14 kollegor.
Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. datahallar, övningslokaler, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, forensiska stationer, lab m.m.
Vår arbetsplats är belägen på Kvarteret Kronoberg och det finns viss möjlighet att arbeta på distans 1–2 dagar i veckan efter samråd med chef.
Arbetsbeskrivning
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna inom ditt område är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva. Detta innebär att du ansvarar för förvaltning, samordning och utveckling av befintligt lokalbestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar
Rollen innebär många kontaktytor där du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt tätt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Exempel på arbetsuppgifter i huvudsak:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
Driva mindre lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt.
Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers.
Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet då gruppen har ett nationellt ansvar för delar av Polisens lokalbestånd.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkeserfarenhet och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör), alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet från en liknande roll som arbetsgivaren bedömer relevant.
Kunskap och arbetslivserfarenhet av hyres- och serviceavtal
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
B-körkort

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av projektledning, framförallt mot mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
Erfarenhet av byggentreprenader
Erfarenhet inom LOU
Erfarenhet av en liknande roll inom statlig myndighet/offentlig verksamhet under de senaste fem åren

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via polisens hemsida senast den 20 maj 2024. Märk din ansökan med referensnummer A269.555/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
För fullständig annons och mer information besök på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2024
  • Ansök senast: 21 maj 2024

Postadress

Fleminggatan 18
Stockholm, 11226

Liknande jobb


Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

20 november 2024