OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på 1 100 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,3 miljarder kronor.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· relevant eftergymnasial utbildning alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· aktuell relevant erfarenhet från en liknande roll
· god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
· B-körkort, då resor ingår i tjänsten
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· erfarenhet av projektledning, framförallt ombyggnation/ lokalanpassningar
· erfarenhet av arbete med teknikintensiva verksamheter och lokaler
· erfarenhet av att arbete med större fastighetsobjekt
· kunskap och/ eller erfarenhet av hyres- och serviceavtal
· goda kunskaper i Officepaketet
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Du agerar i enlighet med polisens medarbetarpolicy där du företräder Polismyndigheten och stärker förtroendet hos allmänheten. Du har förmåga att kombinera effektivitet, engagemang och tillgänglighet i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Rollen kräver svenskt medborgarskap.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Fredrika Blom på fredrika.blom@polisen.se
Tel:070-213 62 42
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Thomas Blomgren på thomas.blomgren@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen som nås via Polisens växel 11414
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Funktion: Lokalförvaltare, Ekonomiavdelningen, lokalförsörjningsenheten, förvaltningssektionen
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast fredagen den 10 dec. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A674.872/2021i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A674.872/2021i via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus