OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en senior lokalförvaltare till vårt team på Ekonomiavdelningen/lokalförsörjningsenheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Till polisområde Södermanland söker vi en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 4 personer med placering polisområdet. Du tillhör organisatoriskt Ekonomiavdelningen som ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.
Arbetsuppgifter
Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom polisområde i region Öst. Som senior lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten.
Du leder mindre ombyggnationer/projekt och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten. Resor ingår i arbetet, främst inom polisområdet men även inom regionen och nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet inhämtat på annat sätt som arbetsgivaren bedömer relevant
· aktuell arbetslivserfarenhet inom vad arbetsgivaren bedömer som relevant område
· erfarenhet av att leda projekt inom lokalförsörjning
· erfarenhet av lokalförsörjning och/eller fastighetsfrågor
· god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
· körkort, B
Meriterande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal
· erfarenhet av byggentreprenader
· kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsfrågor
· erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet
Personliga egenskaper:
Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge en god service och driver självständigt arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är en god kommunikatör och har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Vidare är du strukturerad och noggrann.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Christina Danielsson, tel: 010-56 154 31.
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Marita Lindblom, tel: 070-347 50 36.
Fackliga företrädare
Anna Owens, SACO, tfn 076-7674470; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92; Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27.
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Polisområde PO Södermanland
Funktion: Lokalförvaltare
Arbetstid: Flextid.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den xx Maj 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med A250.319/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!