Lokalförvaltare till lokalförsörjningsenheten i Örebro

Lokalförvaltare till lokalförsörjningsenheten i Örebro

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en lokalförvaltare till vår enhet för lokalförsörjning i Örebro. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Enheten för lokalförsörjning ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.
Lokalförsörjningsenheten söker en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning samt mindre ombyggnationsprojekt. Polisområde Bergslagen består av Dalarna, Örebro och Värmland där denna tjänst har stationeringsort Örebro. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om fem personer.
Enheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/

Arbetsuppgifter
Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom region Bergslagen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten.
Du leder mindre ombyggnationer av befintliga lokaler och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten. Resor ingår i arbetet, främst inom regionen men även nationellt, ensamarbete förekommer därför. Vid resor finns det att tillgå en bilpool med både manuell- och automatbilar. Arbetet bedrivs självständigt vilket ställer krav på din förmåga att fatta självständiga beslut.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
· relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
· erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
· erfarenhet av lokalförsörjning och/eller fastighetsfrågor
· god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
· B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
· erfarenhet från fastighetsbolag inom offentlig sektor
· god kunskap om miljöcertifiering av byggnader
· erfarenhet av projektledning
· erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal
· erfarenhet av byggentreprenader
· kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsfrågor
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Magnus Hagström magnus.hagstrom@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg, isabelle.nyberg@polisen.se


Fackliga företrädare
SACO, Andreas Johansson, 0730841301
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92
Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27

Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Lokalförvaltare
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 19 april 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med A176.081/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A176.081/2022 via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se


Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

Postadress

Järnvägsgatan 3
Örebro, 70362

Liknande jobb


Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

20 november 2024