Lokalförvaltare till Lokalförsörjningsenheten med placering i Göteborg

Lokalförvaltare till Lokalförsörjningsenheten med placering i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en lokalförvaltare till Lokalförsörjningsenheten i Göteborg som är självgående med ett serviceinriktat förhållningssätt. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning. Det ska finnas en regional ekonomienhet per polisregion med ansvar för ekonomisk planering och uppföljning (budget och prognos) samt rapportering av ekonomiskt utfall. En motsvarande funktion ska även finnas för avdelningarna.


Enheten för lokalförsörjning ansvarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning samt framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standards för lokalers utformning samt för att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar. Polisen hyr över 1,4 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1000 hyresavtal till en kostnad om ca 2 miljarder kronor. Enheten ska bestå av funktionerna lokalplanering och projektplanering samt regional lokalsamordning.

ARBETSUPPGIFTER
I grupp Väst arbetar idag nio medarbetare, fördelade över polisregion Väst, vilket innefattar både Västra Götalands- samt delar av Hallands län. Sju av dessa är förvaltare, som snart ska bli åtta. Du samt två kollegor ansvarar för egna områden inom Storgöteborg och är placerade i Göteborg, där ni stöttar upp inom varandras områden vid behov. I uppdraget krävs körkort, då våra lokaler är utspridda geografiskt.


Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd. Dina främsta arbetsuppgifter är operativa och innebär att ansvara för drift och underhåll. Vilket till stor del innefattar att hantera felanmälan och leda mindre ombyggnationer för att anpassa lokalerna, men även ingå i projektgrupp vid större ombyggnationer. Förvaltaren har en egen budget för mindre förändringar och kontrollattesterar samtliga fakturor som berör dennes bestånd. IT-baserade system är dagliga arbetsverktyg då vi arbetar i flera olika program för ärendehantering, fakturering, hyresavtal, inköp etc.


Du bidrar aktivt till att skapa en god dialog och relation med verksamheten bl.a. genom att vara deltagare i verksamhetens lokalråd för samordning och planering av insatser. Du är en god kravställare som genom tätt samarbete med hyresvärdar och upphandlade leverantörer, säkrar att krav uppfylls enligt rådande hyresavtal och gällande lagstiftning, bl.a. inom säkerhet och arbetsmiljö. Detta görs genom kvalitetskontroller och besiktningar samt inför planerade förändringar.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• har en avslutad eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten
• några års arbetslivserfarenhet, för tjänsten relevant område
• god datorvana med förmåga att ta till dig nya program
• goda kunskaper i Officeprogrammen, främst Excel
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B-körkort


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av byggentreprenader
• kunskap/erfarenhet av arbetsmiljö och säkerhet
• kunskap/erfarenhet av projektledning vid mindre ombyggnationer
• kunskap/erfarenhet av hyres- och serviceavtal
• erfarenhet från serviceinriktat arbete


För att vara framgångsrik i rollen som lokalförvaltare behöver du självgående strukturera och driva ditt arbete. Du kommer ha många kontaktytor och med ett serviceinriktat förhållningssätt och mycket god samarbetsförmåga bli du en uppskattad samarbetspartner. För att nå din fulla potential i rollen gillar du att hitta lösningar på uppgifter utan givna svar. Då du hanterar budgetar är det viktigt för oss att du är noggrann.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Storgöteborg/ Västra Götalands- samt Hallands län, med placering i Göteborg
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Lokalförvaltare


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 15 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.


Varmt välkommen med din ansökan!


Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.


Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


5 november 2024

31 oktober 2024

30 oktober 2024