Lokalhandläggare samt fastighetsystemsadministratör

Lokalhandläggare samt fastighetsystemsadministratör

Arbetsbeskrivning

På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!




Beskrivning
Vi söker en Lokalhandläggare som även är tänkt vara administratör i vårt fastighetssystem till lokalförvaltningsenheten.

Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus



Arbetsuppgifter
Vad gör en Lokalhandläggare och fastighetssystemsadministratör på Migrationsverket?
Som lokalhandläggare kommer du att spela en avgörande roll i vår strävan efter att säkerställa ändamålsenliga lokaler till vår kärnverksamhet. En stor del av arbetet på enheten görs i ett upphandlat fastighetssystem, systemet innehåller all relevant fastighetsdata över de lokaler myndigheten bedriver verksamhet i.

I din roll kommer du ha en tät kontakt med våra förvaltare för förvaltningsområdet. Du ska vara en del i lokalförvaltningsgruppen som är myndighetens experter inom lokalfrågor, där din roll är den naturliga kontaktvägen in till enheten gentemot kärnverksamheten.

Följande frågor kan detta beröra:

- vissa typer av felanmälningar och beställningar
-  mindre ombyggnationen då i gränssnittet mellan fastighetsägare/entreprenörer och verksamheten
- lokalbehovsplaner
- större ommöblering vid exempelvis förtätningar eller andra behovsanpassningar

Du kommer även att stödja Serviceenheter i lokalrelaterade frågor. Du ska besikta och upprätthålla underhållsplaner för hur myndigheten lokaler ska skötas, för att dels säkerställa myndighetens skyldigheter enligt hyresavtal följs, men även för att vidhålla funktion för verksamheten. Du ska ingå i gruppen som ansvarar för drift och utveckling av fastighetssystemet som finns implementerat på myndigheten samt ansvara för enhetens fakturahantering inom det förvaltningsområde tjänsten ingår.
Du identifierar och analyserar utvecklingsområden och tar fram förbättringsförslag.  

Ramar för ditt arbete utgörs av instruktioner och styrdokument vid myndigheten.




Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och drivande. Du trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter i varierande tempo. Du är prestigelös och har lätt för att sätta dig in i nya projekt. Du har lätt att acceptera men även driva förändringar framåt och se möjliga lösningar. Vi tror även att du har lätt att skapa goda kontakter såväl internt som externt.
Du har lösningsfokus samt service- och samarbetsförmåga och anpassar ditt sätt att kommunicera efter gällande förutsättningar. Du är kvalitetsmedveten, systematisk och noggrann i ditt tillvägagångsätt.
Denna tjänst är tänkt att arbeta tillsammans med flertalet resurser på enheten men även sektionen som enheten tillhör och vår kund som är kärnverksamheten på myndigheten. 
I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. 
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Du som söker har

- Högskoleutbildning med systemvetenskaplig inriktning, erfarenhet av systemadministration eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som bedöms relevant och nödvändigt för arbetet.
- Erfarenhet av arbete med fastighetssystem som bedöms relevant.
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
- Goda kunskaper att arbeta i Officeprogram, som Excel, Powerpoint och Word.
- B-körkort

Det är meriterande om du har

- Erfarenhet av arbete inom statliga myndigheter

Villkor
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader
Arbetstider: Kontorsarbetstid med möjlighet till flextid
Placering: Stockholm, Sundbyberg. Resor inom tjänsten förekommer
Tillträde: Snarast



Ansökan 
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 9 april 2024. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

_________________________________________________________________________________________________________


Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.


Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.


Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html


Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare av stödansökningar inom projekt- och investeringsstöd

Handläggare av stödansökningar inom projekt- och investeringsstöd

20 november 2024

20 november 2024