OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Arbetsbeskrivning
Som lokalintendent arbetar du med förvaltningens inhyrda lokaler.
Det innebär planering av underhåll, verksamhetsanpassningar och nyetablering av lokaler. Du deltar i planering och uppföljning av lokalförsörjning tillsammans med lokalstrategen och ansvarar för uppföljning och kontroll av hyreskontrakt. I arbetet ingår att vara delaktig i att ta fram verksamhetsplan, lokalförsörjningsplan samt ekonomisk uppföljning.
Lokalintendenten ansvarar för att samordna och driva underhålls- och ombyggnadsprojekt, såväl själv som i samverkan med extern projektledare vid större projekt.
Du samarbetar och samverkar med verksamhetsansvariga chefer inom förvaltningen för att säkerställa och upprätthålla tillgången på ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler. Du säkerställer att förvaltningen följer myndighetskrav och stadens riktlinjer.
Du bistår med kunskap, stöd och service till våra verksamhetsområden och deras enheter i frågor om allt från löpande underhåll till akuta situationer, exempelvis vatten-/brandskador och evakueringsfrågor. Du kommer även att ha nära samverkan med hyresvärdar, entreprenörer och andra externa samarbetspartners.
Lokalintendenten arbetar i hyressystemet LOIS.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot tex. byggnadsteknik eller fastighetsförvaltning alternativt har flerårig relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av arbete med fastighets- och lokalfrågor, till exempel som teknisk förvaltare. Du har erfarenhet av att driva projekt inom området och du är van vid att ha många kontaktytor. Vi ser gärna att du har arbetat strategiskt med lokalfrågor samt att du är tekniskt kunnig.
Som person är du noggrann, självgående och strukturerad. Du ser frågor ur ett brett perspektiv och gör avvägningar och prioriteringar som präglas av gott omdöme. Vidare klarar du av att hålla ihop frågor över lång tid och ser till att nå resultat både på kort och lång sikt. Du har god samarbetsförmåga och är van vid att arbeta med personer i olika funktioner.
Du lyssnar, kommunicerar, är serviceinriktad och är van att dokumentera ditt arbete. Du löser problem på ett konstruktivt sätt och du har lätt att formulera dig i såväl tal som skrift i svenska språket. Du har god datorvana - vi arbetar bl.a. med Office, hyressystemet LOIS och kartsystem/GIS. Du bör ha erfarenhet av att tolka avtal. Det är meriterande om du har arbetat med systematiskt brandskyddsarbete (SBA) och om du har kunskap om stadens organisation och erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd verksamhet. Även kunskaper inom hyresjuridik är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.