Lokalplanerare

Lokalplanerare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.

Fastighetsavdelningen uppdrag är att vara långsiktiga fastighetsägare, tillhandahålla lokaler och boenden till kommunens verksamheter och bra miljöer för karlstadsborna. Vi har ca 600 000 kvm lokaler varav ca 470 000 kvm är egenägt. Avdelningen med ca 80 medarbetare ansvarar förutom lokalstrategiskt arbete och lokalplanering även för fastighetsförvaltning, drift och byggprojekt.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra två lokalplanerare kommer att vara föräldraledig och vi söker därför nu en vikarie. I din roll arbetar du för ett effektivt nyttjande av våra lokaler. Du är en viktig spelare i jobbet med att utifrån kundens behov föreslå alternativa lokallösningar. Detta gör du genom att samverka med fastighetsägare, konsulter och kollegor.

Arbetet innebär att du:
• Upprättar nya hyresavtal
• Bevakar befintliga hyresavtal och omförhandlar eller säger upp vid behov.
• Ansvarar för inhyrningsärenden, letar reda på lämpliga lokaler och förhandlar med fastighetsägare.
• Kontinuerligt har dialog med våra hyresgäster i frågor som rör lokalförändringar.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort engagemang för fastigheter och lokalplanering. Du ska ha relevant utbildning, exempelvis som fastighetsekonom, och/eller erfarenhet och kunskap om fastighetsekonomi och relevant juridik. Har du dessutom erfarenhet från kommunal verksamhet eller liknande organisationer så ser vi det som meriterande.

För att trivas i tjänsten behöver du vara van vid att arbeta självständigt och strukturerat med fokus på långsiktiga lösningar. Du är en ansvarsfull person som metodiskt driver dina uppdrag. Det är också viktigt att du är tydlig, har stor förmåga att prioritera och kan hålla givna tidsramar. I rollen kommer du att ha många kontaktytor, det är därför viktigt att du har ett relationsskapande arbetssätt och god förmåga att skapa ett kreativt arbetsklimat.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Persson
054-540 66 78
Per-Anders Bergman
054-540 65 72
Göran Sjödén
054-540 68 95
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
054-540 00 00
Enhetschef Magnus Ådén
054-540 65 64
Enhetschef Patrik Nilsen
054-540 65 78
Processingenjör Anna Söderlindh
054-540 65 71
Enhetschef Jan Barthelsson
054-540 67 71
Peter Risberg, Vision
054-540 67 76
Enhetschef Eva-Lena Beiron
054-540 68 10

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 32 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024