OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U
Beskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen söker nu en lokalplanerare som kommer ansvara för kommunens lokalförsörjningsprocess och som ska vara med och skapa framtidens lokaler i Lysekils kommun.
Tjänsten som lokalplanerare är en ny roll som tillsätts för att stärka kommunens förutsättningar att tillhandahålla ändamålsenliga verksamhetslokaler på lång sikt.
Lysekils kommun står inför många spännande utmaningar på fastighetssidan. Kommunen har ett åldrande fastighetsbestånd som kommer att genomgå stora investeringar de kommande åren, bland annat kommunens största skola Gullmarsskolan som står inför en omfattande fastighetsförnyelse.
Tjänsten är placerad på samhällsbyggnadsförvaltningen och du är direkt underställd avdelningschef för tekniska avdelningen.
Arbetsuppgifter
Lokalplaneraren ansvarar för att processleda arbetet med kommunens lokalförsörjning. Tillsammans med dina kollegor arbetar du för att våra kunder har lokaler som är ändamålsenliga och stödjer deras dagliga arbete. Du är länken mellan kommunens verksamheter (skola, omsorg och administration) och kommunens fastighetsförvaltning. I uppdraget ingår det att ha kundansvar för en eller flera av kommunens förvaltningar vilket innebär att du håller i husmöten och vägleder dem i stora och små frågor som rör kommunens verksamhetslokaler.
Arbetet innebär att du:
- Leder arbetet med kommunens lokalförsörjningsrocess
- Sammanställer kommunens strategiska lokalförsörjningsplan
- Följer upp och planerar genomförandet av beslutade lokalprojekt
- Projektleder lokalprojekt i tidiga skeden, gör förstudier och utredningar
- Arbetar för lokaloptimering och effektivisering, tar fram nyckeltal för lokalanvändning
- Stödjer verksamheten i behovsanalyser och lokalplanering
- Är kundansvarig för en eller flera av kommunens förvaltningar
Kvalifikationer
Formella krav:
- Relevant utbildning: Du har relevant akademisk examen, inom bygg/fastighet/arkitektur eller ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
- Har förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
- Meriterande: Erfarenheter från offentlig förvaltning
Personliga egenskaper:
- Ansvarsfull och förtroendeingivande
- Har förmåga att samordna och se helheten framför detaljerna
- Har förmåga att leda och involvera människor. Tjänsten innefattar processledning och projektledning
- Har fokus på långsiktiga lösningar
- Är kommunikativ och relationsskapande
Villkor
Tillsvidareanställning heltid.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.